نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی که باید رعایت شود!

سمانه پرهیزکار

برای طراحی یک سایت فروشگاهی باید نکاتی را رعایت کنیم، رعایت این نکات می‌تواند بر روی کسب و کار فرد تاثیر بگذارد، علاوه بر اینکه باید بر روی طراحی بصری و شیوه چیدمان محصولات در سایت توجه کنید، باید به پلتفرم و زبان برنامه نویسی که با آن یک سایت فروشگاهی راه اندازی می‌کنید نیز توجه نمایید. در سایت‌های فروشگاهی باید قادر باشید که بازدیدکننده را به خریدار تبدیل نمایید. در ادامه نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

نکاتی که باید در طراحی یک سایت فروشگاهی به آن توجه نمایید به شرح زیر است:

ساده و زیبا بودن سایت

وب سایت برای کاربران طراحی می‌شود که بتوانند در کمترین زمان بیشترین محصولات را ببینند. یکی از ویژگی‌های بصری سایت فروشگاهی باید این باشد که مانند یک فروشگاه واقعی باشد. به عنوان مثال بعد از قرار گرفتن در سبد خرید صورت حساب و درگاه پرداخت اینترنتی در اختیار مشتری قرار بگیرد. 

دسته بندی محصولات 

محصولات باید دارای دسته بندی باشند و تصاویر با کیفیتی از محصولات در سایت وجود داشته باشد. 

خرید آسان

مشتریان آنلاین خرید می‌کنند که زمان کمتری را از دست بدهند، در این راستا شما نیز باید عملیات خرید محصول را برای مشتری آسان کنید.

ریسپانسیو بودن

سایت شما باید حتما واکنش گرا یا همان ریسپانسیو باشد، زیرا بالای 50 درصد مشتریان با تلفن‌های هوشمند خود از وب سایت های مختلف دیدن می‌کنند. ریسپانسیو بودن این مزیت را برای فرد به همراه خواهد داشت که در هر زمان و هر مکانی با هر دستگاه هوشمندی بتواند به سایت دسترسی داشته باشد. همچنین این سازگاری به رتبه بندی موتورهای جستجو نیز کمک می‌کند.

نماد الکترونیک

با توجه به کلاهبرداری‌ برخی از فروشگاه‌های اینترنتی گرفتن نماد الکترونیکی برای هر سایتی از طرف وزارت صنعت و معدن ضروری است.

توضیحات کامل برای هر محصول

در یک سایت فروشگاهی فروشنده ای وجود ندارد که به سوالات مشتری پاسخ دهد، به همین دلیل حتما تمامی توضیحات مربوط به هر محصول را باید به طور کامل در وب سایت خود قرار دهید. 

طراحی سایت فروشگاهی

امکان مقایسه و جستجو محصولات

در یک سایت فروشگاهی بهتر است که امکان مقایسه کالاهای مشابه وجود داشته باشد. همچنین نقد و بررسی و نظرات خریداران کالا، فروش ویژه و تخفیفات فصلی نیز برای بازدیدکنندگان در دسترس باشد. 

مجوز

بیش از 90 درصد فروشگاه های اینترنتی هنوز مجوز ندارند، شما می‌توانید با گرفتن گواهی نامه SSL یا همان نماد اعتماد الکترونیک نظر مشتریان را به خود جلب نمایید. 

از نظرات مشتریان استفاده کنید

در سایت خود می‌توانید بخشی را ایجاد نمایید که در آن مشتریان نظرات، متن های تشکر و تمجید از محصولات یا خدمات خود را وارد کنند. 

Landing Page یا صفحه فرود

Landing Pageها جز مهم ترین بخش ‌های سایت هستند که در ازای دریافت اطلاعات از کاربران خود مانند ایمیل، هدایایی در اختیار وی قرار خواهد داد. این هدایا می‌تواند شامل : کدتخفیف، محصولات موجود در فروشگاه، فایل های صوتی یا تصویری و غیره باشد. این صفحه به نوعی تبادل اطلاعات است و اگر هدیه‌ای در مقابل این اطلاعات به آنها تعلق نگیرد ممکن است که فرد تمایلی به در اختیار قرار دادن این اطلاعات نداشته باشد. صفحه فرود به تنهایی کمکی به کسب و کار شما نمی‌کند اما اگه با روش های دیگر بازاریابی اینترنتی ترکیب شود خیلی مفید خواهد بود. مثلا با گرفتن ایمیل های کاربران و ترکیب آنها با ایمیل مارکتینگ (ارسال ایمیل انبوه به کاربران و مشتریان قدیم و مطلع کردن لحظه به لحظه آن ها از تجارت شما) به بهترین جواب در این نوع بازاریابی خواهید رسید.

انتخاب رنگ

انتخاب رنگ در طراحی سایت می‌تواند بر روی موفقیت یا عدم موفقیت وب سایت تاثیر بگذارد. البته استفاده از رنگ‌های زیاد نیز می‌تواند منجر به سردرگمی کاربر شود.

قرار دادن اطلاعات مهم در بالای سایت

بالای وب سایت و هر محصول مکان مناسبی است که باید اطلاعات در آن قرار بگیرد. این اطلاعات مهم باید کاربران را ترغیب نماید که خرید کنند. باید بتوانید از این فضا بهینه استفاده کنید تا تاثیر زیادی را بر روی وب سایت شما بگذارد. 

شماره تماس خود را در سایت قرار دهید!

بهتر است اولین چیزی که مشتری می‌بیند شماره تماس باشد. زیرا برخی از افراد تمایل دارند که شخصا با شما صحبت کنند. حتی در مواردی مشتریان شما ممکن است در مورد یک محصول خاص یا روش های پرداخت سوالی داشته باشند. ارتباط شما با مخاطب از طریق تلفن اگر چه گاهی اوقات به علت ترافیک زیاد بازدید کنندگان غیر ممکن به نظر خواهد رسید اما تاثیر زیادی در جلب اعتماد و راهنمایی بازدید کنندگان دارد . همچنین ساعت کار و آدرس فروشگاه حضوری خود را (درصورت وجود) نیز در معرض دید قرار دهید .

از نوار جستجو استفاده کنید!

بیشتر مشتریان می‌دانند که برای خرید چه کالایی به سایت شما مراجعه کرده‌اند. در صورتی که خریدار به دنبال خرید کالایی است و این کالا در صفحه اول نمایش داده نمی‌شود، باید برای یافتن کالای مورد نظر آن را در صفحه وب سایت شما سرچ کند. در صورتی که این آیکون بر روی سایت شما وجود نداشته باشد، وی سایت شما را ترک خواهد کرد. برای جلوگیری از سردرگمی خریداران یک نوار جستجو search bar یا یک چت آنلاین میتواند مشکل گشا باشد.

چگونه می‌توانیم فروشگاه اینترنتی بسازیم؟

برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی می‌توانید از CMS هایی مثل WordPress ، PrestaShop ، Joomla و غیره استفاده نمایید که هزینه ای ندارند اما اگر مشکلی از لحاظ بودجه ندارین طراحی سایت را به شرکتی که در این زمینه تخصص دارد بسپارید و سپس مدیریت سایت را خود به دست بگیرید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button