معرفی 10 ابزار کاربردی برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

عاطفه آقایی

اولین گام در تولید محتوا انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. جستجو و آنالیز کلمات برای یافتن کلمات کلیدی مناسب از مهمترین و اثرگذارترین بخش های تولید محتوا محسوب می شود.زیرا انتخاب کلمات کلیدی مناسب می تواند به شما در پیشبرد اهدافتان از راه اندازی سایت و یا حتی شبکه های اجتماعی تان کمک کند و انتخاب کلمات کلیدی نادرست باعث جا افتادن شما از رقبایتان می گردد.

آنالیز کلمات کلیدی

در بررسی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار یا محتوایتان شما متوجه می شوید، مخاطبان با چه لغاتی در خصوص کسب و کار شما جستجو می کنند و نیز همچنین از خواسته ها، سوالات و اهداف مخاطبان مرتبط با کسب و کارخودتان آشنا می شوید.

این کار همچنین کمک می کند به جای جذب بازدید کننده، مخاطبان اصلی مرتبط با اهدافتان را جذب کند.

با توجه به اینکه در ایران بیشتر مردم از موتور جستجوگر گوگل جهت جستجو استفاده می کنند، در این مقاله قصد داریم تعدادی ابزار آنالیز کلمات کلیدی در گوگل را به شما معرفی کنیم.

 

پنل اد وردز گوگل (Google Ads Keyword Planner )

از آنجا که میخواهیم کلمات کلیدی را در گوگل آنالیز کنیم، بهترین گزینه ها نیز ابزارهای خود گوگل است. با این ابزار می توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را بررسی کنید و متوجه شوید که :

  • میزان رقابت این کلمات چقدر است.
  • روند و میزان جستجو این کلمات در طی سال یا ماه چگونه است.
  • اینکه چه کلمات کلیدی مناسب کسب و کار شماست.
  • میزان هزینه هر کلمه کلیدی برای اجرای تبلیغات کلیکی در گوگل چقدر است.
برنامه ریزی کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

گوگل ترند  ( Google Trends )

این ابزار کاملا مناسب کسب و کارها برای بررسی نتایج در یک جغرافیای خاص و زمان خاص می باشد.از آنجا که مناسب ها روی جستجوی مردم تاثیر می گذارد و همچنین افراد مناطق مختلف گرایشات و خواسته های مختلف دارند،  از این ابزار می توان برای انتخاب کلمات کلیدی دقیق تر و متناسب با اهدافتان ، مخصوصا هدفگذاری های منطقه ای و مناسبتی و یا شرایط خاص استفاده کرد.

سرویس همبستگی گوگل ( Google Correlate )

این ابزار کمک می کند کلمات مرتبط با کلمات کلیدی تان را بررسی کنید. فکر کنید شما فروشنده گل هستید و به صورت آنلاین کار میکنید. این ابزار به شما کمک می کند بررسی کنید چه کلمات کلیدی دیگری توسط افراد در کنار گل جستجو می کنند. این می تواند به شما درمورد خواسته های مخاطبانتان اطلاعات مهمی ارائه دهد. همچنین می توانید هر دو کلمه مرتبط را در کنار هم بررسی کنید و از نتایج برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

ابزار سرچ کنسول گوگل

ابزار سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند کلمات کلیدی که تاکنون در سایت و محتوای تان استفاده کردید، را از نظر میزان جستجو ، نرخ کلیک خور و رتبه در گوگل بررسی کنید. این نتایج به شما نقاط قوت و ضعفتان در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی نشان می دهد . داشتن رتبه بالا در گوگل نشان دهنده این است که شما کارتان را درست انجام داده اید و داشتن رتبه پایین نشان می دهد با کلمات کلیدی را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

 

استفاده از سایت   AnswerThePublic

همانطور که می دانید بیشتر افراد،چیزی را که می خواهند به صورت یک سوال از گوگل می پرسند. این سایت به شما در خصوص سوالات پرتکراری که بیشترین میزان جستجو در موتورهای جستجو را در زمینه کلمه کلیدی مورد نظر شما داشته است، اطلاعات کاملی می دهد.

این سایت همچنین کمک می کند به جای انتخاب یک کلمه بعنوان کلمه کلیدی عبارت هایی را بعنوان عبارت کلیدی خود انتخاب کنید.

استفاده از سایت   AnswerThePublic

سایت KWFinder

این سایت یکی ازسایت های مفید برای جستجو کلمات کلیدی است. در این سایت علاوه بر اینکه میانگین دقیقی از جستجو کلمات کلیدی در یک ماه را نشان می دهد، بلکه میزان ترند شدن آن را به همراه میزان سختی یا سادگی گرفتن رتبه در آن کلمه نشان می دهد.

ابزار  LSIgraph

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در یافتن کلمات کلیدی مرتبط با اهداف و محتوای شماست. زمانی که شما یک کلمه را در این سایت انتخاب کنید، سایت لیستی از کلمات کلیدی مرتبط به شما می دهد. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که زیاد جستجو می شود در محتوای خود، در جستجو با کلمات کلیدی مختلف دیده شوید و به این صورت محتوای خود را بهینه کنید.

سایت Soovle

در این سایت شما میتوانید کلمه کلیدی مورد نظرتان را بدهید و سایت به شما کلمات کلیدی مرتبط را که بیشترین جستجو را در گوگل، یوتیوب، یاهو، بینگ و … را به تفکیک به شما ارائه می دهد. به این صورت می توانید کلمات کلیدی که قبلا روی آن کار نکرده اید بیابید و یا حتی کلمات کلیدی مرتبط برای استفاده در شبکه های اجتماعی مختلف را بیابید.

سایت Soovle

استفاده از ابزار کلمات کلیدی ( Keywords Everywhere )

با نصب این ابزار بر روی مرورگرهای خود می توانید هرجا و هر زمانی، هنگامی که یک کلمه کلیدی را جستجو می کنید، به تحلیل کلمات کلیدی در موتورهای جستجو بپردازد. هنگامی که شما شروع به تایپ یک کلمه برای جستجو می کنید، به شما کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می دهد.

سایت SEO Book

این سایت نیز یکی دیگر از سایت های آنالیز کلمات کلیدی است که از پایگا داده ی گوگل و یاهو برای کمک به سئو کاران استفاده می کند. این سایت کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسبی را جهت توسعه کسب و کار و بازاریابی خود پیدا و در بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.


نظرات


0 دیدگاه