بهترین ابزار تشخیص محتوای کپی+ نکات کلیدی برای تولید محتوای جذاب

فاطمه حسین پور

فرقی ندارد که کارفرما، مدیر سایت یا سئوکار باشید. معمولا هر روز با محتواهای زیادی که تکراری و کپی شده هستند روبه‌‍رو می‌شوید. محتواهای کپی شده می‌تواند رنکینگ و رتبه سایت شما را در گوگل کاهش دهد. بنابراین برای جلوگیری از افت رتبه سایت خود بهتر است از بارگذاری محتواهای تکراری جلوگیری کنید. برای تشخیص محتواهای کپی ابزاری وجود دارد که می‌تواند تشخیص دهد که محتوایی که نویسنده برای شما ارسال کرده است تکراری است یا خیر. ما در این مقاله به بررسی برخی از ابزار تشخیص محتوای کپی شده پرداخته‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما بمانید. البته قبل از آشنایی با ابزار تشخیص محتوای کپی، به بررسی محتواهای کپی می‌پردازیم.

ابزار تشخیص محتوای کپی

محتوای کپی یا duplicate content چیست؟

duplicate content یا همان محتوای کپی از نظر گوگل یعنی محتوایی که یک نسخه عیناً از آن در سایت یا وبلاگ دیگری وجود دارد. گاهی اوقات محتوا در سایت خودتان امکان دارد تکراری باشد. یعنی شما قبلا محتوار را داخل سایت خود کار کرده‌اید. در هر دو صورت شما به duplicate content دچار شده‌اید. یرای درک بهتر این موضوع برای شما مثالی را در ادامه توضیح داده‌ایم. فرض کنید نویسنده مختواها قرار است راجب موضوع دندان درد محتوا بنویسد. اگر او متن مقاله یا محتوا را از سایت‌ دیگری بردارد و تغییری ندهد، یا حتی متن را از سایت‌های مختلف بردارد در هر دو حالت محتوایی که به شما تحویل می‌دهد کپی است. و گوگل می‌تواند این را تشخیص دهد. 

چگونه می‌توانیم محتوای کپی شده را تشخیص دهیم؟

بعد از طراحی سایت، برای رشد سایت باید به دنبال تولید محتوا به صورت متنی با تصویری باشید. برای اینکه متوجه شوید که محتوای متنی سایت شما یونیک، یعنی اصل است و کپی نشده است باید از ابزار تشخیص محتوای کپی استفاده کنید. در ادامه به معرفی و بررسی چند ابزار برای تشخیص محتوای کپی پرداخته‌‌ایم. این ابزار عبارتند از؛

 تشخیص کپی بودن متن توسط گوگل

گوگل یک الگوریتم قوی در شناخت محتوا و متن تکراری دارد. هرچند هدف از این الگوریتم این است که بهترین محتواها را بعد از سرچ کلمه کلیدی مربوط به آنها، آنها را به ما نشان دهد. اما می‌توان از این الگوریتم برای تشخیص محتوای تکراری نیز استفاده کنیم. برای این کار باید قسمتی از مقاله‌ای را که می‌خواهید تست کنید، در قسمت سرچ گوگل آن را جایگذاری کنید بعد سرچ کنید. اگر در صفحه نمایش گوگل متنی که شما سرچ کرده‌اید با متن توضیحات‌ سایت‌های دیگر یکی باشد یعنی محتوای تکراری است. بهتر است چند پاراگراف از یک مقاله را جدا جدا سرچ کنید اگر در نتایج نمایش داده شده، جملات مشابهی وجود نداشت یعنی محتوا کپی شده نیست. 

سایت plagscan                                             

این سایت یکی از سایت‌هایی است که می‌تواند در تشخیص محتوای کپی به شما کمک کند. روش کار با این سایت به این صورت است که شما بخشی از مقاله را در قسمتی که مشخص کرده است وارد می‌کنید بعد چند لحظه اگر محتوا یا متن مشابه به آن در سایت دیگه‌ای وجود داشته باشد به شما نشان داده میشود.

Duplichecker

کار این ابزار نیز مانند سایت plagscan، تشخیص محتواهای تکراری است. استفاده از این ابزار برای همه رایگان است. Duplichecker در تشخیص محتوای تکراری ریزبینانه و با دقت عمل می‌کند.  

سایر ابزار تشخیص محتوای کپی

  • Plagiarisma
  • Plagspotter
  • ThePensters
  • DMCA
  • Webconfs
  • Small SEO Tools
  • Siteliner

این‌ها ابزارهایی هستند که می‌توانند در تشخیص محتواهای تکراری به شما کمک کنند. اساس کار این ابزارها مانند سایر ابزارهایی که توضیح داده‌ایم است. کافی است شما قسمتی از مقاله‌ای را که می‌خواهید تست کنید را در قسمت مشخص شده در این ابزارها جایگذاری کنید و بعد صبر کنید تا نتیجه نمایش داده شود. درصورتی که مقاله یا متن مشابه با متن شما نباشد، متن شما یونیک است.

ابزار تشخیص محتوای کپی

نکات کلیدی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد

نوشتن یک محتوای یونیک و منحصر به فرد کار سختی نیست. برای اطمینان پیدا کردن از اصل بودن مطالب به نکات زیر توجه داشته باشید.  

  • هیچ وقت متن را از سایت یا مقاله دیگری کپی نکنید. می‌توانید از مقاله‌های معتبر برای نوشتن مقاله خود استفاده کنید ولی نباید عینن جملات را کپی کنید.
  • برای نوشتن محتوا از منابع متعدد و قابل اعتماد استفاده کنید.
  • به محتوایی که می‌نوسید ساختار منظمی بدهید.
  • سعی کنید در نوشت مقالات برای سایت خود از یک سبک خاص پیروی کنید.
  • برای قابل درک و فهم بودن محتوا سعی کنید به صورت شفاف و واضح مطالب را شرح دهید.

با انتشار محتوای کپی شده آیا گوگل ما را جریمه می‌کند؟

احتمالا برای شماهم پیش آمده بودد که در قدیم وقتی یک عبارتی را داخل گوگل سرچ می‌کردید، در نتایج جستجو گوگل یک سری سایت‌ها که مطالب تکراری داشتند را نشان می‌داد. این نتایج تکراری حوصله سر بر و کلافه کننده بود. در قدیم گوگل در تشخیص محتواهای تکرای ضعف داشت و نمی‌توانست محتواهایی را که عین هم هستند تشخیص دهد. همین امر باعث شده بود تا سایت‌ها بدون هیج محدودیتی از محتوای یک دیگر کپی و استفاده کنند. از آنجایی که این مسئله باعث ناراحتی کاربران گوگل شده بود،‌ گوگل یک الگوریتمی تحت عنوان الگوریتم پاندا ارائه داد.

اساس کار الگوریتم پاندا این است که محتواهایی که از یک محتوای یونیک کپی ورده‌اند را شناسایی کند و فقط محتوایی را نشان دهد که یونیک بوده. اما شما را جریمه نمی‌کند فقط باعث دیده نشدن محتواهایی می‌شود که یونیک نیستند. پس اگر می‌خواهید محتوای شما در نتایج گوگل نمایش داده شود باید با استفاده از ابزار تشخیص محتوای کپی از یونیک بودن محتوای خود مطمئن شوید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button