چرا داشتن یک سایت اهمیت دارد؟

سمانه پرهیزکار

آیا داشتن یک سایت مهم است؟ حضور آنلاین چقدر اهمیت دارد؟ چرا ایجاد یک سایت شرکت یا یک فروشگاه الکترونیکی برای فروش آنلاین ضروری است؟ اینها تنها تعدادی از رایج‌ترین سؤالاتی هستند که با مرور صفحات نتایج جستجو قابل خواندن هستند. تصمیم گرفتیم با ذکر چند دلیل معتبر برای ایجاد یک سایت حرفه‌ای و مؤثر، بهینه و ریسپانسیو در سال جاری پاسخ دهیم. قبل از ادامه، اجازه دهید یک سؤال دیگر بپرسیم: عدم حضور آنلاین با یک سایت استراتژیک یا تجارت الکترونیک از نظر فرصت‌های فروش چقدر هزینه دارد؟

آیا می‌دانستید که ۷۶ درصد از کاربران اینترنت ابتدا برای کسب اطلاعات به اینترنت مراجعه می‌کنند؟ اگر سایت نداشته باشید، پیدا نخواهید شد. به‌خصوص در شرایطی مانند شرایط فعلی که از طریق پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی قابل‌مشاهده است، داشتن سایت خود نه‌تنها مفید، بلکه حتی ضروری است.

فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و غیره … با اعطای رایگان تمامی فضاهای مجازی، بسیاری از واقعیت‌های حرفه‌ای و کارآفرینی را موردتوجه قرار داده‌اند و امکان «نمایش در اینترنت» را فراهم کرده‌اند و اما برویم سراغ اینکه چرا داشتن یک سایت مهم است!

چرا داشتن یک سایت اهمیت دارد؟

یک سایت نقطه شروع کسب‌وکار شماست

یک سایت خوش‌ساخت تصویری از قابلیت اطمینان و حرفه‌ای بودن را به شما منتقل می‌کند، خدمات شما را به بازدیدکنندگان اطلاع می‌دهد. در بسیاری از موارد افراد با شنیدن نام برند یا کالای شما از زبان شخص دیگری، اولین اقدامی که انجام می‌دهند سرچ در گوگل است.

مشتریان را به سمت کسب‌وکار شما می‌کشاند

همان‌طور که گفتیم اگر می‌خواهید چیزی بخرید یا به یک ارائه‌دهنده خدمات نیاز دارید، اولین قدم معمولاً جستجوی اینترنتی است. طبق آمار، حدود 80 درصد از مردم این کار را به این روش انجام می‌دهند. شرکت‌هایی که سایت آنها را می‌توان در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و شرکت یافت، شانس بیشتری برای جلب مشتری دارند.

صرف‌نظر از اینکه یک شرکت منطقه‌ای را اداره می‌کنید یا مثلاً خدماتی را در محل در اختیار مشتری ارائه می‌دهید، اگر مشتریان و مشتریان بالقوه شما نتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند، شما به‌سادگی از دید عموم حذف می‌شوید و رقیبتان جایگزین شما می‌شود. خشن به نظر می‌رسد، اما این‌طور است. حتی به‌عنوان یک آرایشگر با مشتریان دائمی، از یک سایت سود می‌برید.

یک سایت خوب پرچمدار یا کارت ویزیت دیجیتال شما است و می‌تواند بهترین فروشنده شما باشد. علاوه بر این، مشتریان، دوستان و آشنایان راضی به‌سادگی می‌توانند لینکی به سایت شما را به‌عنوان توصیه ارسال یا ارسال کنند.

به همین دلیل است که باید توجه داشته باشید که اولین برداشت در اینجا مهم است. یک سایت خوش‌ساختار و مدرن باعث می‌شود شرکت شما حرفه‌ای‌تر و معتبرتر به نظر برسد.

بازاریابی ارزان و هدفمند

دسترسی به افراد علاقه‌مند از طریق اینترنت بسیار ارزان‌تر و آسان‌تر از مثلاً از طریق رسانه‌های چاپی معتبر است. مزیت اصلی در اینجا این است که تبلیغات در شبکه جهانی وب معمولاً فقط به افرادی نشان داده می‌شود که واقعاً به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند!

گوگل ادز به شما این امکان را می‌دهد که با کمک کلمات کلیدی و عباراتی که تعریف کرده‌اید در گوگل پیدا شوید. به‌ازای هر کلیک بر روی تبلیغ به شما پرداخت می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر کاربری «خرید دوچرخه» را جستجو کند و شما آن عبارت را تبلیغ کنید، سایت شما در نتایج برتر ظاهر می‌شود. مزیت اصلی در اینجا این است که سایت شما فقط به کسانی نشان داده می‌شود که “خرید دوچرخه” را جستجو می‌کنند. این شکل از تبلیغات بسیار مؤثر و ارزان است، زیرا به‌ندرت کسی به دنبال عبارتی است که موردعلاقه او نیست.

مطمئناً داشتن یک سایت مزایای بیشتری نسبت به نداشتن آن دارد!

نبودن در وب به معنای این است که غیبت خود را موردتوجه قرار دهید. بودن در آنجا به معنای گسترش دامنه فعالیت شما و در نتیجه شانس یافتن است. داشتن سایت شخصی فقط می‌تواند تأثیرات مثبتی داشته باشد. در واقع، ما آن‌قدر به یافتن هر چیزی در شبکه عادت کرده‌ایم که یک شرکت بدون سایت به‌عنوان قدیمی فهرست‌بندی می‌شود. چه کسی می‌خواهد چیزی را بدون اینکه بداند بخرد؟

داشتن یک سایت با تأثیر بصری بالا به معنای اعتبار برای شرکت است

امکانات ارائه شده توسط ابزارهای وب امروزی شگفت‌انگیز است. با استفاده از گرافیک مناسب می‌توان صفحات وب با فیلم‌ها، عکس‌ها و انیمیشن‌ها ایجاد کرد تا به یک تجربه چندرسانه‌ای واقعاً جذاب منجر شود. زیرا قابلیت اطمینان، تصویر و اعتبار را فوراً به دست می‌آورد و همه اینها باید توسط سئوی مناسب پشتیبانی شوند.

از طرفی یک سایت به‌راحتی نام برند شما و لوگوی شمارا معروف می‌کند. مخصوصاً اگر یک شرکت خدماتی و یا فروشگاه باشید.

داشتن باشگاه مشتریان با سایت

در صورت ایجاد یک باشگاه مشتریان به‌راحتی می‌توانید مشتریان وفادار خود را برای همیشه حفظ کنید. با ایجاد این باشگاه، می‌توانید تخفیف‌های ویژه خود را برای مشتریان ثابت فعال کنید. از طرفی می‌توانید کالاهای تازه را برای آن پیش‌نمایش دهید.

داشتن یک سایت باعث تحریک علاقه مشتریان می‌شود

داشتن سایت تجارت الکترونیکی را تسهیل می‌کند. بیایید فقط به انبوه محصولاتی که یک شرکت می‌تواند بفروشد فکر کنیم. آیا باید تک‌تک آنها را تبلیغ کنید؟ یک سایت یک شرکت را به طور کامل معرفی می‌کند.

چرا باید یک سایت برای همگام شدن با زمان داشته باشید

تلفن و فکس دیگر کافی نیست! خریداران به طور فزاینده‌ای از شرکت‌ها می‌پرسند که آیا سایتی دارند که در آن می‌توانند کاتالوگ محصولات و خدمات را مشاهده کنند یا اطلاعاتی در مورد آنچه شرکت ارائه می‌دهد بیابند.

به طور خلاصه گفتن شرکت و یا کسب‌وکار شما اغلب دشوار است. یک سایت ساده و آسان برای به‌خاطر سپردن است و با مرور صفحات، مشتری مطمئناً آنچه را که نیاز دارد پیدا می‌کند.

یک سایت در مقایسه با سایر اشکال ارتباطی هزینه ناچیزی دارد

سایت هزینه نیست، سرمایه‌گذاری روی تصویر خود است و هزینه آن به‌مراتب کمتر از یک آگهی در چاپ روزنامه است، با یک تفاوت کوچک اما اساسی … روزنامه روز بعد دور ریخته می‌شود، اما سایت همیشگی است!

داشتن سایت به معنای امکان به‌روزرسانی در زمان واقعی است.

یک سایت پویا بسیار انعطاف‌پذیر است، می‌توان آن را در هر زمان و از هر رایانه‌ای بدون نیاز به نصب برنامه‌های خاص به‌روز کرد. یک کنترل پنل با دسترسی آسان به شما امکان می‌دهد محتوا را مستقیماً از قسمت جلویی ویرایش کنید.

اهمیت داشتن سایت را با مثال‌های زیر درک کنید

اهمیت داشتن سایت را با مثال‌های زیر درک کنید

با مطالعه مثال‌های زیر به‌راحتی می‌توانید درک کنید که چرا داشتن یک سایت می‌تواند تأثیر زیادی بر در آمد و شهرت شما داشته باشد.

اهمیت سایت برای یک رستوران

 فکر کنید که به شهری جدید سفر کرده‌اید و به دنبال یک رستوران خوب هستید. آیا راحت نیست تا با سرچ یک جمله مثل بهترین رستوران‌های شهر اصفهان به‌راحتی به هدف خود برسید؟ درصورتی‌که شما یک سایت مناسب داشته باشید و روی جنبه‌های محتوای محلی خود و همچنین سئوی محلی خودکار کرده باشید، به‌راحتی در سرچ‌های اول گوگل قرار می‌گیرد. استفاده از سایت برای گفتن درباره خود و کسب‌وکارتان به معنای استفاده از فضای ما در اینترنت برای متمایزکردن خود است.البته شبکه‌های اجتماعی نیز برای این کار بسیار مفید هستند، اما همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم سایت مشتریان هدفمند را به سمت شما هدایت می‌کند.

علاوه بر این، این به شما امکان می‌دهد کانالی برای داشتن آدرس ایمیل داشته باشید و به‌تدریج با وفادارترین مشتریان برای پیشنهاد اخبار، پیشنهادات و به‌روزرسانی‌ها تماس بگیرید.

 اهمیت سایت خدمات درمانی

 فرض کنید یک پزشک هستید. سایت‌های معرفی پزشک نام اغلب پزشکان را عنوان می‌کنند اما اگر به‌روزرسانی نشده باشند چه؟ با فرض بر اینکه مطب پزشک به آدرس جدید منتقل شده باشد و یا تلفن تماس تغییر کرده باشد، کار برای بیماران سخت می‌شود. از طرفی با داشتن یک سایت علمی، یک پزشک به‌خوبی می‌تواند مشاوره‌های اولیه و کلی را به بیماران خود ارائه دهد. حتی با داشتن نوبت‌دهی آنلاین در زمان و سرعت کار خود به نسبت سیار پزشکان تمایز ایجاد کند.

به طور خلاصه داشتن سایت یعنی:

  1. قابلیت مشاهده مهم‌ترین نکته است. چراکه مردم از سایت‌ها برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات خدماتی که قصد خرید دارند استفاده می‌کنند. 93 درصد از تصمیمات خرید با جستجو در موتور جستجو شروع می‌شود.
  2. دسترس‌پذیری؛ زیرا یک سایت آنلاین است و 24 ساعت شبانه‌روز و در همه روزهای سال در دسترس است، نه فقط در ساعات کاری؛ بنابراین مشتریان شما می‌توانند هر زمان که به آن نیاز داشته باشند، درخواست پشتیبانی یا اطلاعات در مورد محصولات و خدمات کنند.
  3. اعتبار؛ زیرا زمانی که یک کسب‌وکار دارای یک سایت خوب است، به مردم آرامش می‌دهد، چه محصول/خدمتی را بفروشید یا صرفاً اطلاعات ارائه دهید.
  4. تبلیغات کم‌هزینه، زیرا داشتن یک سایت به شما امکان دسترسی بسیار گسترده‌تری نسبت به هر شکل دیگری از تبلیغات می‌دهد. اگر این درست باشد که
  5. برای ایجاد ترافیک زیاد در سایت نیاز به زمان و ابزارهای کافی است، ایجاد آن همچنان یک ابزار تبلیغاتی سریع و کم‌هزینه است.
  6. یک راه عالی برای ساختن نام تجاری خود است. زیرا یک سایت به شما امکان می‌دهد یک نام تجاری قوی بسازید. این کار به شما آزادی نامحدودی می‌دهد تا تعیین کنید کسب‌وکار شما در چشم مشتریانتان چگونه به نظر می‌رسد. سایت‌ها انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند با پیشرفت کسب‌وکار شما رشد کنند. با تبلیغ نام تجاری خود از طریق وب، به شما کمک می‌کند تا برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شهرت قوی داشته باشید. مشتریان بالقوه می‌توانند درباره کسب‌وکار شما تحقیق کنند و نظرات خوبی در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید بیابند.

برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button