چرا سایتم تو گوگل نمیاد؟ بررسی دلایل اصلی
اغلب وب سایتهای نوپا ممکن است با این سوال مواجه شوند که چرا سایت آن ها هنگام سرچ در گوگل نمایش داده نمیشود. باید گفت جای نگرانی است و میتوانید با دانستن دلیل آن مشکل را برطرف کنید. دلایل متفاوتی وجود دارد که باعث میشود این مشکل بروز کند. در ادامه مهم ترین دلایلی که باعث میشود سایت شما بالا نیاید را مطرح میکنیم.
رعایت نکات سئو
اغلب موارد عدم نمایش یک سایت درگوگل مرتبط با سئو میباشد. یعنی اغلب سایتهایی که با این بحران مواجه میشوند دارای اعتبار کمی در گوگل هستند. با رعایت کردن نکات سئو اعتبار سایت افزایش پیدا میکند.
سایت بسیار جدید است
زمانی که سایت خود را تاسیس میکنید، گوگل نیازمند زمان کوتاهی است تا سایت شما را به رسمیت بشناسد و متوجه شود این سایت شرایط مناسبی برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو دارد. برای اطمینان حاصل کردن از رسمیت شناختن سایت شما توسط گوگل میتوانید این عبارت را سرچ کنید: www.yourwebsite.com
درضمن زمانی که سایت تازه تاسیس است بهتر از به آن زمان بدهید تا سایت ایندکس شود.
آیا سایت شما ایندکس شده است
سایت شما باید ایندکس شده باشد، برای اطمینان از اینکه سایت شما ایندکس شده یا نه تنها کافی است صفحه جستجو گوگل را باز کنید و در نوار جستجو گوگل آدرس سایت خود را سرچ کنید:ww.yourwesite.com
اگر سایت هنوز ایندکس نشده باشد
اگر سایت شما هنوز ایندکس نشده باشد، گوگل هیچ نتیجهای را نشان نخواهد داد. باید به این نکته توجه کنید که ممکن است شما با استفاده از یک متا تگ noindex به گوگل اعلام کردهاید صفحه سایت شما را ایندکس نکند، گوگل نیز مطابق با خواسته شما عمل کرده است. متا تگ noindex در واقع یک قطعه از صفحه HTML میباشد .
شما حتی اگر نقشه سایت خود را ایجاد کرده باشد و آن را در کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console ثبت هم کرده باشید، اما در صفحه مورد نظرتان تگ noindex وجود داشته باشد، گوگل این صفحه از سایت را شناسایی نخواهد کرد و در نتایج جستجوی خود به نشان نخواهد داد.
ازبک لینک با کیفیت بالا استفاده کنید تا نتایج بهتری در گوگل حاصل شود
درصورتی که لینک سازی مناسب نداشته باشید ممکن است سایت شما ایندکس نشود چرا که لینک سازی در رتبه بندی گوگل به شدت اهمیت دارد. درصورتی که نتوانید لینکهای باکیفیت بسازید رتبه سایت شما به شدت افت خواهد کرد.
عنوانینی که شما در سایت خود ثبت میکنید با چیزیکه توسط کاربر سرچ میشود هماهنگی ندارد
گاهی اوقات پیش میآید به هنگام تولید یک محتوا از کلمات کلیدی یا عناوینی استفاده میکنید که برای کاربران جذاب نیست ویا سرچ بسیار کمی دارد.باید دقت کنید زمانی که یک محتوا را آماده میکنید چه کلمه کلیدی و عنوانی مناسب آن میباشد.
سعی کنید در این حالت خود را جای مخاطب قرار دهید.به عنوان مثال زمانی که میخواهید در مورد لباس در گوگل سرچ کنید چه کلماتی را استفاده میکنید. سعی کنید با توجه به همین کلمات عنوان مقاله و کلمه کلیدی سئو را انتخاب کنید.
تگ زیادی استفاده میکنید.
تگ ها در واقع کلمات کلیدی مقاله شما هستند. باید این نکته را در نظر گرفته باشید استفاده بیجا و بی مورد از تگ میتواند رتبه سایت شمارا به شدت پایین بیاورد، چرا که گوگل در الگوریتم جدید خود سایت های اسپمر که تگهای زیادی دارند را بی ارزش میکند. بهترین تعداد استفاده از تگ بین 3تا 5 تگ است.
شما همچنین میتوانید حداکثر از 8 الی 10 تگ نیز استفاده کنید.
نکات محتوا را در گوگل رعایت کنید
حتما عبارت محتوا پادشاه است را بارها شنیده اید. این جمله به این معنی است که محتوایی که در سایت خود قرار میدهید به شدت اهمیت دارد پس بهتر است نکات آن را رعایت کنید.
محتوای یونیک طراحی کنید
درصورتی که محتوای شما یونیک نباشد ینی توسط خود شما نوشته نشده باشد توسط گوگل شناسایی خواهد شد. به یاد داشته باشید در صورتی که از سایت دیگری کپی شده باشد به شدت رتبه سایت شما را پایین میکشاند.
ایجاد مشکلاتی در duplicate content
عبارت Duplicate content به این معنی است که یک محتوای دارای دو URL متفاوت باشد. باید بدانید که گوگل همواره در تلاش است تا محتواهای تکراری و کپی شده را ایندکس نکند. درصورتی که این محتوا شامل این حالت شود يا، باعث می شود که فضای ایندکس گوگل بیهوده پر شود.
استفاده از تگ هدینگ و Alt تصاویر اهمیت به سزایی برای گوگل دارد
درواقع گوگل با استفاده از تگ های هدینگ که ازh1 تا h6 متفاوت هستند متوجه میشود که سایت شما مرتبط با چه موضوعی است و کدام بخش ها دارای اهمیت بیشتری میباشد. همچنین متن جایگزین به عکس ها یا Alt تصاویر نیز اهمیت زیادی برای گوگل دارد.
آیا سایت شما ریسپانسیو است؟
بیشتر سرچهایی که در گوگل انجام میشود توسط تبلتها و گوشهای همراه صورت میگیرد. درصورتی که سایت شما طراحی ریسپانسیو نداشته باشد بخش بسیاری از سرچ ها را از دست میدهد.
ممکنه است توسط گوگل جریمه شده باشید
یکی از اصلیترین دلایل عدم بالا آمدن سایت هنگام سرچ گوگل ، جریمه شدن توسط گوگل است. این جریمه به چند صورت اعمال میشود که میتواند دستی و یا با ایجاد یک الگوریتم باشد.
انوع جریمه هایی که توسط گوگل اعمال میشود:
- تاثیر نام دامنه بر سئو سایت
- لینک سازیر غیر طبیعی یا به عبارتی همان جریمه دستی
- اعمال الگوریتم پنگوئن
- اعمال الگوریتم پاندا
زمانی که لینکهای شما غیر طبیعی باشند و یا خریداری شده باشند جریمه دستی اعمال میشود که بدترین نوع جریمه ای است که یک سایت میتواند به خود ببیند.
در این حالت یک کارمند در شرکت گوگل متوجه غیر طبیعی بودن لینک های شما شده است و دیگر هیچ محتوایی در سایت شما ایندکس نخواهد شد.به علاوه تمام محتواهای ایندکس شده نیز حذف خواهند شد.
الگوریتم پاندا سایت هایی را که از محتوای تکراری و یا کپی شده استفاده میکنند را شناسایی میکند.
الگوریتم پنگوئن به دنبال لینک های سایت اعمال میشود و تشابه زیادی به جریمه دستی دارد و درصورتی که لینکی اسپم شده باشد و یا از سایت های بی کیفیت لینک دریافت کرده باشید.
نظرات
0 دیدگاه