لینک نوفالو ؛ چرا باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟

دلارام کشاورز

لینک‌ها برای سئو اهمیت دارند، اما اهمیت همه لینک‌ها با هم یکسان نیست و لینک‌های نوفالو تاثیر مستقیمی بر روی سئو تاثیر چندانی نمی‌گذارد. نوفالو کردن لینک دقیقا با دستور “rel =” nofollow “ انجام می‌شود که این تگ HTML ، به موتورهای جستجو دستور می دهد که آن لینک را نادیده بگیرند. این نادیده گرفتن لینک به این معناست که هیچ PageRank از یک وب سایت به وب سایت دیگر انتقال نمی‌یابد و در رتبه بندی موتورهای جستجو نیز تاثیر نخواهد گذاشت. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که چرا باید از لینک نوفالو استفاده کنیم؟!

لینک نوفالو چیست؟

زمانی که از لینک نوفالو استفاده می‌کنید، در حقیقت به دارندگان وب سایت کمک خواهید کرد که لینک‌های خارجی خود را از دسترس خزنده‌های گوگل خارج خواهد کرد و از پنالتی شدن آن به علت اسپم جلوگیری خواهد کرد، همچنین لینک گذاری‌های ربات‌های اسپمر را بی تاثیر می‌کند. کاربران عادی متوجه فالو یا نوفالو بودن لینک‌های موجود در صفحه نخواهند شد، این لینک‌ها کار می‌کنند ولی در زمان کرالینگ و ایندکس کردن موتورهای جستجو صفحه وب مورد نظر را دنبال نمی‌کنند. 

لینک نوفالو

لینک نوفالو چگونه عمل می‌کند؟

گوگل توسط الگوریتم‌ پنگوئن لینک‌های سایت را بررسی خواهد کرد و در صورتی که لینک سازی غیرطبیعی و اسپم در صفحه مشاهده کند آن را جریمه یا به اصطلاح پنالتی می‌کند. زمانی که از لینک نوفالو استفاده می‌کنید به موتورهای جستجو این پیام را می‌دهید که این لینک را دنبال نکنند و لینکی که در سایت خود قرار داده‌ایم مورد تایید ما نبوده و این لینک را دنبال نکنید، با این کار اعتبارتان نیز کاهش نخواهد یافت. لینک نوفالو برای گوگل ارزش چندانی نداشته و برای تعداد زیاد لینک‌های نوفالو در سایت جریمه نخواهید شد. 
گاهی نیز سایت‌های خوبی هستند که می‌توانند اعتبار سایت را افزایش دهند، که در صورت نوفالو کردن اعتباری به سایت اضافه نخواهد شد. البته زمانی که از لینک نوفالو در سایت خود استفاده می‌شود افرادی هستند که با مراجعه به صفحه و مراجعه به لینک و صفحه مورد نظر ترافیک سایت افزایش خواهد یافت.

چرا از لینک‌های نوفالو استفاده می‌کنیم؟

به علت ازدیاد لینک‌های اسپم که برای گمراه کردن موتورهای جستجو و افزایش رتبه در موتورهای جستجو خاصیت نوفالو به وب سایت اضافه گردید. زمانی که به سایتی که توسط موتورهای جستجو بلاک شده است لینک مستقیم بدهید سایت شما نیز در لیست سیاه قرار خواهد گرفت و ممکن است پنالتی شود، قرار دادن لینک نوفالو می‌تواند از این کار جلوگیری کند. 

رابطه تعداد لینک Dofollow / Nofollow با رتبه سایت در موتورهای جستجوگر

تعداد لینک‌های فالو می‌تواند بر روی افزایش رتبه سایت توسط موتورهای جستجو تاثیر خواهند گذاشت. البته سایت‌هایی که تنها لینک‌های فالو دارند از نظر موتورهای جستجو دارای ساختار طبیعی نبوده و عموما رتبه خوبی به آنها نمی‌دهد. باید توجه داشته باشید که در لینک های follow و nofollow در سایت تعادل وجود داشته باشد.

لینک نوفالو

چه نوع لینک هایی باید nofollow باشند؟

هنگام تعیین اینکه آیا یک لینک Nofollow است یا خیر، مواردی وجود دارد که لازم است آن‌ها را برای نمایه بک لینک طبیعی درج کنید. برای مثال تبلیغات، پست‌های وبلاگ حمایت‌شده، تبلیغات پیوند متنی و سایر لینک‌هایی که از روابط پولی حاصل می‌شوند باید از ویژگی nofollow sponsored استفاده شود. این کار به گوگل  کمک می‌کند تا مشخص شود که شما سعی ندارید رتبه صفحه خود  را با طرح یک لینک دستکاری کنید. اگر سایت شما میزبان محتوای تولید شده توسط کاربر، مانند انجمن‌ها، وبلاگ‌های دارای نظرات است، باید یک برچسب nofollow UGC اضافه شود.

هر  یک  از انواع محتوای زیر معمولاً لینک‌های نوفالو هستند:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • محتوای حمایت شده
  • نظرات وبلاگ
  • انجمن‌ها
  • اعلامیه‌های مطبوعاتی
  • ابزارک‌ها

چگونه می توان بررسی کرد که یک لینک nofollow است؟

لینک‌های Nofollow و Dofollow برای کاربران وب شما دقیقاً یکسان به نظر می‌رسند، تفاوت تنها زمانی مشخص می‌شود که به کد HTML نگاه کنید.به عنوان مثال، یک پیوند dofollow به شکل زیر است:

<a href=” https://www.tecmark.co.uk “>Tecmark</a>

در حالی که لینک‌های nofollow به شکل زیر ظاهر می‌شوند:

<a href=” https://www.tecmark.co.uk ” rel=”nofollow”>Tecmark</a>

همانطور که مشاده می‌کنید، HTML به جز اضافه شدن تگ rel=”nofollow” یکسان است. می‌توانید با قرار دادن متا تگ robots با مقدار nofollow در سربرگ، همه پیوندهای موجود در یک صفحه وب را به طور همزمان “nofollow” کنید. با این حال، تگ ویژگی nofollow مخصوص پیوند رایج‌تر است، زیرا به شما امکان می‌دهد فقط برخی از پیوندها را در یک صفحه nofollow کنید و بقیه را follow کنید.

لینک نوفالو

NoFollow  و NoIndex چه تفاوتی باهم دارند؟

Nofollow می‌تواند به <head> یک صفحه اضافه شود که به موتورهای جستجو اعلام کند تمام پیوندهای موجود در آن صفحه را nofollow کنند:

<meta name=”robots” content=”nofollow”/>

اگر از این دستور استفاده می‌کنید به این امید که گوگل با این دستورالعمل در سایت شما نمی‌خزد،  بدانید که در گذشته  چنین بود و در الگوریتم‌های موتور جستجو گوگل  جدید  این گونه نیست. میتوانید به منظور جلوگیری از خزیدن گوگل در صفحه به روشی دیگر عمل کنید. اگر نمی خواهید گوگل صفحه ای را در سایت شما بخزد یا ایندکس کند، باید از تگ noindex استفاده کنید. تگ noindex به موتورهای جستجو می گوید که نمی خواهید صفحه ای در نتایج جستجو قرار گیرد.در این حالت،Googlebot  آن صفحه را به‌طور کامل از نتایج جستجوی Google حذف می‌کند، صرف نظر از اینکه سایت‌های دیگر به آن پیوند دارند یا خیر.

از طرفی برای اینکه دستورالعمل noindex مؤثر باشد، صفحه  نباید  توسط یک فایل robots.txt مسدود شود. اگر صفحه توسط یک فایل robots.txt مسدود شود، خزنده هرگز دستورالعمل noindex را نمی بیند و صفحه همچنان می‌تواند در نتایج جستجو ظاهر شود، به عنوان مثال، اگر صفحات دیگر به آن پیوند داشته باشند.

شما می‌توانید یک تگ noindex به بخش head در HTML برای یک صفحه خاص مانند این اضافه کنید:

<meta name=”robots” content=”noindex, follow”>

یا می‌توانید آن را با استفاده از هدر HTTP تگ X-robots اضافه کنید:

X-Robots-Tag: noindex

 با تگ X-robots، نمی‌توانید کل صفحه یا عناصر خاصی از یک صفحه را ایندکس کنید.

گزینه‌های لینک Nofollow برای گوگل

rel=”sponsored”

گوگل پیشنهاد می‌کند از این مورد برای شناسایی لینک‌هایی در سایت خود استفاده کنید که به عنوان بخشی از تبلیغات، حمایت‌های مالی، یا سایر قراردادهای جبران خسارت ایجاد شده‌اند . به این منظور از کد زیر می‌توانید استفاده کنید:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”sponsored”>Anchor text</a>

rel = “ugc”

گوگل توصیه می‌کند پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست‌های انجمن را به عنوان UGC علامت گذاری کنید. با این حال، اگر می‌خواهید مشارکت‌کنندگان را که به طور مداوم مشارکت‌های باکیفیت انجام داده‌اند، شناسایی کرده و به آنها پاداش دهید، می‌توانید این ویژگی را از پیوندها حذف کنید.

ویژگی UGC (“محتوای تولید شده توسط کاربر”) به شکل زیر است:

<a href=”http://www.example.com/” rel=”ugc”>Anchor text</a>

گوگل  استفاده از rel=”nofollow” را به روش زیر پیشنهاد می‌کند: از مقدار nofollow زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمی‌شوند استفاده کنید و ترجیح می‌دهید Google سایت شما را به سایت شما مرتبط نکند یا صفحه لینک شده را ردکند.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button