کلمات کلیدی LSI چیست؟ آشنایی با LSI و نحوه استفاده از آنها
هنگامی که در رابطه با سئو صحبت میکنیم، ناخودآگاه ذهن ما به سمت کلمات کلیدی و کلیدواژههای مهم میرود. در گذشته کلمات کلیدی برای گوگل اهمیت نداشتند اما با به روزرسانیهای جدید گوگل و با الگوریتمهای جدیدی که ارائه داد، نشان داد که کلمات کلیدی LSI از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر میخواهید سئو سایت خود را بهبود بخشید باید در مرحله اول به کلمات کلیدی یا همان LSIها بیشتر توجه کنید. استفاده از LSI یک روش مهمی است که گوگل برای درک محتوای سایت شما از آن استفاده میکند. ما در این مقاله قصد داریم به طور کامل در رابطه با این که، کلمات کلیدی LSI چیست؟ و چه کاربری در سئو دارد صحبت کنیم. برای درک بهتر این موضوع تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
منظور از کلمات کلیدی LSI چیست؟
LSI یکی از الگوریتمهای گوگل است که کار آن پردازش زبان طبیعی در محتواهای سایت شما است. LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing است. منظور از این عبارت یعنی، رابطهی مخفی در معنای واژههای یک متن است. درواقع موتورهای جستجوگر برای درک بهتر متن در یک صفحه وب، از LSI استفاده میکنند. برای درک بهتر این موضوع به مثالی که در ادامه آوردهایم توجه کنید. مثلا میخواهید برای یک موضوع مانند «تولد» مقاله بنویسید. کلمات کلیدی که احتمالا خیلی بیشتر از آنها در متن استفاده میکنید عبارتاند از:
- برگزاری جشن تولد
- جشن تولد
- کیک تولد
- کادوی تولد
- آهنگ شاد برای تولد
در واقع این کلمات یا کلیدواژهها، همان کلمات کلیدی LSI برای کلیدواژه «تولد» هستند. البته یک نکتهای در اینجا وجود دارد که باید به آن توجه کنید. آن هم این است که این کلیدواژههای LSI مترادف کلیدواژه اصلی شما نیستند و فقط مرتبط به کلیدواژه هدف شما هستند.
چرا در سئو باید از LSI استفاده کنیم؟!
چند دلیل وجود دارد که برای بهبود سئو بهتر است از LSI استفاده کنیم. این دلایل عبارتاند از:
جلوگیری از اسپم شناخته شدن محتوا یا صفحه وب در گوگل
کلمات کلیدی LSI ارزش متن محتوای شما را بیشتر میکند. در عین حال هیچگونه خطری از نظر تکرار زیاد کلمات در وب سایت شما، شما را تهدید نمیکند. همچنین بدون نیاز به تکرار کلیدواژه میتوانید بدون نگرانی درمورد موضوع خود بنویسید.
پیداکردن ایدههای بیشتر درمورد محتوا
با کمک کلمات کلیدی LSI، میتوانید تیترها و موضوعات بیشتر و متنوعتر در محتوای خود ایجاد کنید. در واقع به کمک LSI دست شما برای نوشتن موضوعات مختلف ولی نزدیک به موضوع اصلی محتوا باز است.
ارائه یک متن و محتوای کامل و جامع به کاربر
وقتی از LSIها استفاده میکنید، میتوانید کلمهها و جملات بیشتری از کلمه کلیدی اصلی را پوشش دهید. به همین علت محتوا و متنی که مینویسید کاملتر و جامعتر خواهد بود. این امر باعث میشود کاربران کمتر از صفحه وب سایت شما خارج شوند و جذب مقاله و محتوای وب سایت شما شوند.
پیدا کردن جایگاه مناسب در SERP نتایج گوگل
با توجه به الگوریتمهایی که گوگل جدیداً ارائه کرده است. در نتایج برتر سرچ گوگل، صفحاتی که محتواهای کاملتر و جامعتری داشته باشند و پاسخ بیشتر سوالات کاربران را داده باشند در این نتایج نشان داده میشوند. پس میتوانید با کمک کلمات کلیدی LSI محتواهای کاملی را بنویسید تا جایگاه بهتری در نتایج گوگل به دست آورید.
کلمات کلیدی دم دراز (Long Tail) با کلمات کلیدی LSI چه تفاوتی دارند؟
کلیدواژههای طولانی یا لانگ تیل، همانگونه که از نام آنها پیداست، معمولا با طول مشخص میشوند و شناسه اصلی آنها تعداد کلماتی است که در کلیدواژه به کار رفتهاند. معمولا این کلیدواژهها، سه یا چهار کلمهای هستند و سرچ کمتر اما هدف نزدیک به کلیدواژه اصلی دارند. برای درک بهتر این موضوع به مثالی که در ادامه آوردهایم توجه کنید. مثلا؛ شما «فروشگاه فرش» را به عنوان کلمه کلیدی اصلی سرچ میکنید. اما میخواهید که گوگل فقط فروشگاههای فرشی را در نتایج به شما نشان دهد که در قزوین هستند.
به همین علت باید در ادامه کلیدواژه اصلی که «فروشگاه فرش» بود، نام شهر یا محلی را که میخواهید بنویسید. یعنی بنویسید، «فروشگاه فرش در قزوین» و سپس سرچ کنید تا گوگل فقط فروشگاههای فرشی را به شما نشان دهد که در قزوین هستند. اما وقتی از کلماتLSI استفاده میکنید، ارتباط معنایی بیشتری بین کلمات کلیدی دارید. مثلا؛ کیوردهایی مثل «فروش فرش» یا «خرید فرش» کلماتی از LSI شمرده میشوند.
چگونه کلمات کلیدی LSI مناسب را پیدا کنیم؟!
روشهای مختلفی برای پیدا کردن مناسبترین کلمات کلیدی LSI وجود دارد. در این قسمت قصد داریم به طور کامل به توضیح این روشها بپردازیم. این روشها عبارتاند از:
Searches Related to
این روش یکی از بهترین و در عین حال آسانترین روشهای استفاده از پیشنهادهایی است که وقتی سرچ میکنید گوگل آنهارا به ما نشان میدهد. این اهمیت در انتخاب کلیدواژهها به این علت است که، وقتی کاربر در گوگل کلمهای را سرچ میکند. گوگل کلیدواژههای محبوب در بین کاربران را به فرد نمایش میدهد.
Google Keyword Planner
google keyword planner یک ماشینی است برای تولید کلمات LSI. در این روش فقط لازم است روی Discover new keywords کلیک کنید و در مرحلهی بعد کلیدواژه خود را در قسمت مربوطه بنویسید. تا کلیدواژههای LSI مربوط به کلیدواژه شما نمایش داده شوند. کیوردپلنر گوگل به دلیل این که رایگان است و ویژگیهای کاربردی زیادی دارد یکی از محبوبترین ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی شمرده میشود.
Keywordtool
Keywordtool یک ابزار رایگان و جذابی است که میتوانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی LSI از آن استفاده کنید. برای استفاده از این ابزار نیاز نیست حساب کاربری درست کنید و یا ثبت نام کنید. فقط لازم است کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید تا کلیدواژههای مشابه آن را مشاهده کنید.
چگونه در متنهای خود از کلمات کلیدی LSI استفاده کنیم؟!
بهتر است کلمات LSI را در متن و محتوای خود به طور مساوی توزیع کنید. LSIها را بهتر است در قسمتهای عنوان، زیرعنوان، Alt تصویر و همینطور پاراگرافها استفاده کنید. با استفاده درست از LSI، میتوانید سئو سایت خود را بهبود بخشید. همچنین همانطور که گفتیم محتوای کاملی را میتوانید بنویسید و از کلمات هم معنی بیشتری میتوانید استفاده کنید. با این کار از تکرار کلید واژه اصلی میکاهید و متنی که مینویسید برای مخاطب خسته کننده نخواهد بود.
نظرات
0 دیدگاه