علت شکست کمپین‌های بازاریابی

فاطمه حسین پور

برندینگ بزرگ‌ترین دارایی یک شرکت است. بنابراین، باید به طور مستمر از آن مراقبت شود تا اطمینان حاصل شود که قابل مشاهده و درک صحیح توسط مصرف کنندگان است. تمرکز بر بهبود دیده شدن برند و در میان گروه هدف نه تنها موقعیت بازار را تقویت می‌کند، بلکه تاثیر مثبتی بر عملکرد شرکت در بلندمدت دارد. برای اطمینان از دیده شدن مناسب برند چه باید کرد؟ چگونه می‌توانیم اثربخشی تلاش های برندسازی و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه را بسنجیم؟ در این مقاله، با علت شکست کمپین‌های بازاریابی برای مشاغل بزرگ و کوچک آشنا خواهید شد.

همیشه خوب است که از مشکلات آگاه باشید، زیرا می‌توانید هنگام برنامه‌ریزی استراتژی‌های بازاریابی خود به آنها توجه کنید. تلاش برای علامت زدن تمام کادرها و انجام بررسی‌های لازم می‌تواند به شما کمک کند کمپین‌های بازاریابی موثری را اجرا کنید که برای موفقیت طراحی شده‌اند.

علت شکست کمپین‌های بازاریابی

کمپین بازاریابی به چه معناست؟

کلمه کمپین به عنوان یک سری عملیات به هم پیوسته طراحی شده برای به دست آوردن یک نتیجه خاص تعریف شده است. کمپین‌های بازاریابی سازماندهی می‌شوند، تلاش‌های استراتژیک برای ارتقای یک هدف خاص شرکت، مانند افزایش آگاهی از یک محصول جدید یا گرفتن بازخورد مشتری. هدف آن‌ها دستیابی به مشتریان از طرق مختلف است و ترکیبی از رسانه‌ها را شامل می‌شود که شامل ایمیل، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، پرداخت به ازای هر کلیک و رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

۷ دلیل علت شکست کمپین‌های بازاریابی

در اینجا شایع‌ترین دلیلی که منجر به شکست بازاریابی برای مشاغل شده است را آورده‌ایم.

هدف مشخصی نداشتن

شما شخصیت خریدار خود را برای پیشنهادات خود شناسایی کرده‌اید، در مورد خلاقیت تیم خود فوق العاده هیجان زده هستید و همه آماده هستید تا کمپین خود را راه اندازی کنید. با این حال، یک جنبه استراتژیک مهم وجود دارد که نتوانستید به اندازه کافی به آن فکر کنید. یکی از مهم‌ترین سؤالات این است که چرا کمپین خود را اجرا می‌کنید و چه چیزی می‌خواهید از آن به دست آورید؟ مهم است که با در نظر گرفتن پایان هدف، شروع کنید. هدف واضحی را که قصد دارید از طریق کمپین خود به آن دست یابید را فهرست کنید. آن را قابل اندازه گیری نگه دارید تا بتوانید اثربخشی را بر اساس معیاری که انتخاب کرده‌اید ارزیابی کنید.

از وسوسه گنجاندن بسیاری از اهداف مختلف که باید از یک کمپین واحد به دست آیند، اجتناب کنید. ثابت شده است که اکثر کمپین‌های بازاریابی موفق یک هدف واحد دارند. حفظ تمرکز و همچنین پیگیری نتیجه کمپین را آسان می‌کند.

انتظارات غیرواقعی

یکی از دلایل رایج شکست بازاریابی، ایجاد انتظارات غیر واقعی است. در حالی که داشتن یک هدف قابل اندازه‌گیری تمرین خوبی است. داشتن انتظارات بسیار بالا که احتمالاً دست نیافتنی است، می‌تواند علت شکست کمپین‌های بازاریابی باشد.

محدودیت‌های بودجه

بودجه بازاریابی یک جزء حیاتی در کل فرآیند است. یک کمپین بازاریابی خوب باید بودجه لازم را داشته باشد تا بتواند به اهداف تعیین شده دست یابد. یک هدف بازاریابی مانند نام تجاری که به فرکانس بالا، کانال‌های متعدد و مدت زمان طولانی نیاز دارد، نمی‌تواند در بودجه محدود جذابیت زیادی داشته باشد. دسترسی و تأثیر کمپین حداقل خواهد بود و در نهایت به یک تمرین بیهوده تبدیل شود. استراتژی‌های بازاریابی را که می‌توانید برای دستیابی به اهداف خود اجرا کنید، ارزیابی کنید. بودجه موجود برای کمپین را ارزیابی کنید و کمپینی را برنامه ریزی کنید که بتواند یک هدف واقع بینانه را برآورده کند.

به عنوان مثال، اگر هدف شما دستیابی به مشتریان جدید است و بودجه محدودی دارید، برنامه ریزی یک کمپین چند کاناله در مقیاس بزرگ که به منابع عظیمی نیاز دارد، بی فایده است. با پول کمتری که برای خرج کردن دارید، ممکن است مجبور شوید نقاط ضعف را کاهش دهید که می‌تواند تأثیر منفی بر کمپین بگذارد. در عوض، گزینه‌های مؤثر دیگر را بررسی کنید، مثلاً یک استراتژی آنلاین که به شما کمک می‌کند به یک هدف واقعی به روشی مقرون‌به‌صرفه دست پیدا کنید.

انتخاب کانال بازاریابی

این عامل مهمی است که فرد باید به درستی آن را شناسایی کند. درک اینکه کجا باید محتوا و پیام خود را توزیع کنید بسیار مهم است. در تلاش برای ایجاد سر و صدای زیاد، بودجه‌های بازاریابی هنگفتی صرف رسانه‌های بازاریابی می‌شود که برای دستیابی به اهداف کمپین مناسب نیستند. هنگامی که گروه هدف خود را مشخص کردید، در مورد کانال‌های بازاریابی مختلف که به شما در دستیابی به مخاطبان هدف کمک می‌کند، اطلاعات کسب کنید. مهم‌تر از آن بفهمید مخاطبان شما کجا هستند تصمیم بگیرید که آیا باید چند کاناله باشید یا باید فقط از یک کانال بازاریابی استفاده کنید؟ کمپین‌های بازاریابی موفق از رویکرد چند کاناله به جای تکیه بر یک کانال واحد استفاده کرده‌اند. این رویکرد به استفاده از نقاط قوت هر کانال برای به دست آوردن حداکثر سود کمک می‌کند.

فراخوان ناکارآمد برای اقدام

شما باید مخاطبان خود را به وضوح در مورد قدم بعدی که باید بردارند راهنمایی کنید. اکثر کمپین‌های بازاریابی که شکست می‌خورند، دعوت به اقدام قوی ندارند که بتواند به وضوح توسط مشتری بالقوه شناسایی شود. آنها مطمئن نیستند که در آینده چه کاری انجام دهند یا در آینده چه انتظاری داشته باشند. در برخی موارد، چندین تماس برای اقدام وجود دارد. این امر باعث ایجاد سردرگمی در ذهن مخاطب می‌شود که منجر به بی میلی در حرکت رو به جلو می شود.

علت شکست کمپین‌های بازاریابی

کمپین نمی‌تواند تأثیر بگذارد

با افزایش استفاده از فناوری، مطالعات نشان می‌دهد که میانگین توجه انسان کاهش می‌یابد. با توجه به حجم محتوایی که برای جلب توجه رقابت می‌کند، پیام شما زمان بسیار کوتاهی برای جلب توجه کاربر دارد. نقاط قوت پلتفرم‌های بازاریابی که استفاده می‌کنید را درک کنید. پیام‌های سفارشی‌سازی‌شده را در قالب‌هایی ایجاد کنید که در آن پلتفرم خاص بهترین کار را دارند. به خلاقیت‌های جذاب بصری با کیفیت بالا، قالب‌های محتوای سفارشی شده (ویدئوها، تصاویر) پیام‌هایی که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کند، توجه کنید. کمپین‌هایی که ضعیف اجرا می‌شوند و به جزئیات توجه نمی‌کنند، نمی‌توانند تأثیر بگذارند. در برخی موارد حتی تصور منفی از کسب و کار را در ذهن مشتری ایجاد می‌کند.

در حالی که خوب است که با تلاش برای ایجاد یک چرخش خلاقانه و مخالف جریان، برجسته شوید، این کار را با احتیاط انجام دهید. بسیاری از برندها در حالی که تلاش می‌‌کنند کاری متفاوت انجام دهند، از سوی مشتریان خود واکنش منفی دریافت کرده‌اند. آنها خرید مشتریان خود را فرض کردند، اما این امر نتیجه معکوس را ایجاد کرد که منجر به تبلیغات منفی شد.

عوامل خارجی

اغلب اوقات موفقیت کمپین بازاریابی به عوامل خارجی نیز بستگی دارد. عواملی که در حیطه بازاریابی نیستند. یک مثال عالی از این می‌تواند جنبه تجربه مشتری باشد. کمپین شما مشتری را به مرحله نهایی خرید محصول رسانده است. اما به دلیل طراحی ضعیف سیستم چک اوت، مشتری تصمیم می‌گیرد علاقه خود را از کمپین شما پس بگیرد. در مورد این چالش‌های خارجی با تیم‌های مربوطه بحث کنید. قبل از شروع و شروع کمپین، اطمینان حاصل کنید که شخصی مسئولیت آن را بر عهده می‌گیرد تا بتوانید از هر گونه اشکالی در روند جلوگیری کنید.

مرحله پس از کمپین به اندازه مرحله برنامه ریزی مهم است. در حالی که هیچ فرمول مشخصی برای موفقیت تضمین شده وجود ندارد که بتوان در همه کمپین‌ها از آن استفاده کرد، یادگیری از بهترین شیوه‌ها و نظارت‌ها می‌تواند به ما کمک کند تا از مشکلات اجتناب کنیم. باز نگه داشتن ذهن و ارزیابی و ارزیابی مستمر استراتژی‌ها و نتایج می‌تواند به ما کمک کند تا برنده‌های بازاریابی خود را بهبود بخشیم و به ما نشان دهد که چگونه کمپین‌های بازاریابی خود را برای موفقیت تنظیم کنیم.

کلام آخر

همانطور که انتظار می‌رود با خواندن این مقاله باید مفهوم کمپین بازاریابی را درک کرده باشید. اگر کمپین بازاریابی دارید یا میخواهید یک کمپین بازاریابی داشته باشید ۷ مورد از علت شکست کمپین‌های بازاریابی که بررسی کردیم می‌تواند به شما کمک کند تا یک کمپین مناسب داشته باشید و از دام‌های بازریابی محفوظ بمانید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button