تاثیر لوگو در تبلیغات : چرا لوگوها مهم هستند؟

سمانه پرهیزکار

هنگام تبلیغات تجاری، انواع مختلفی از روش‌ها وجود دارد که برای اطمینان از اینکه یک برند در معرض بالاترین پتانسیل خود قرار دارد، استفاده می‌شود.
لوگوها یکی از انواع روش‌های تبلیغاتی است که بسیاری از مشاغل از آن چشم پوشی می‌کنند اما می‌توان از آنها برای به دست آوردن نتایج عالی بارها و بارها استفاده کرد. سازمان‌ها مانند شرکت‌های تجاری و مؤسسات برای ارتقا شناخت عمومی از لوگو استفاده می‌کنند. در طول سال‌ها، لوگوها بخش مهمی در بازاریابی برند و هویت برند بوده‌اند.
لوگوهای تبلیغاتی از طریق نمایش بصری یک نام تجاری می‌توانند اصول و ارزش‌های اصلی یک برند را که مزایای نمادین کسب و کار نامیده می‌شوند تقویت کرده و با آنها ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل، لوگوها در تبلیغات نقش مهمی در ارائه یک نقطه اتصال بین شرکت و مشتریان دارند. تبلیغات با استفاده از لوگو از اهمیت بالایی برخوردار است و بنابراین دستیابی به یک طراحی لوگو تبلیغاتی صحیح بسیار مهم است.
نمونه‌هایی از لوگو در تبلیغات را می‌توان توسط همه مارک‌های بزرگ و شناخته شده مشاهده کرد. مشاغلی مانند McDonalds، Hungry Jacks و Subway همه با لوگوی برندشان شناخته می‌شوند. لوگوهای تبلیغاتی از طریق ایجاد طراحی تبلیغات لوگوی برند شما راهی عالی برای نمایش نام تجاری به روشی قدرتمند هستند. در ادامه تاثیر لوگو در تبلیغات را توضیح خواهیم داد. 

تاثیر لوگو در تبلیغات : چرا لوگوها مهم هستند؟

چرا لوگوها بسیار به تبلیغات کسب و کار شما ارتباط دارند؟

در زیر راهنمایی در مورد ضروری بودن و تاثیر لوگو در تبلیغات و چگونگی استفاده مؤثرتر از لوگو خود ارائه شده است. بیایید 5 دلیل مهم بودن لوگو در تبلیغات برای مشاغل را باهم بررسی کنیم.

ایجاد هویت و اعتماد شرکتی

درج لوگوی برند و سایر لوگوهای اعتماد در کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند به ایجاد هویت شرکتی برند شما در نزد مشتریان بالقوه و عموم مردم کمک کند.
بسیاری از مارک‌ها مانند مک دونالد با نشان دادن آن از طریق تمام روش‌های تبلیغاتی، هویت سازمانی و شرکتی خود را بر روی لوگوی خود قرار داده‌اند.
هرچه نشان تجاری شما در تبلیغات شما بیشتر نشان داده شود، اعتماد و هویت بیشتری در بین مردم ایجاد خواهید کرد، که در نتیجه منجر به فروش، سود و درآمد بیشتر خواهد شد.
لوگوهای کوچک‌تر مانند “لوگوهای اعتماد” که در وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند زیرا به مشتریان شما نشان می‌دهند که آن‌ها از یک سایت قابل احترام و ایمن استفاده می‌کنند.
بدون استفاده از این نوع لوگوها، مردم ممکن است در خرید از شما کمی احتیاط کنند و این می‌تواند بر حاشیه سود نهایی شما تأثیر بگذارد.

قرارگرفتن در معرض نام تجاری را افزایش می‌دهد

تبلیغات با لوگوها برای افزایش میزان مواجهه با نام تجاری شما در سطح ملی و بین‌المللی ضروری است.
قراردادن لوگو خود در تمام مراکز تبلیغاتی شما را قادر می‌سازد برند خود را در معرض دید مخاطبان گسترده‌تری قرار دهید.
این، به نوبه خود، به شما کمک می‌کند تا در هنگام ساختن نام تجاری قابل احترام از طریق تبلیغات متعدد و تکراری، سود به تجارت شما بازگردد.

با مشتریان شما ارتباط برقرار می‌کند

در سطح شخصی‌تر، درج لوگوی برند در تبلیغات به مشتریان شما کمک می‌کند تا با محصولی که می‌خواهید بفروشید در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کنند.
لوگوهای تبلیغاتی به‌خاطر توانایی ارتباط یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید با آن ارتباط برقرار کرده و پاسخ مثبت مشتریان خود را برانگیزید.
نمایش معاملات روز خود بدون لوگوی خود به اندازه آنچه در صورت قرار دادن لوگوی خود تأثیرگذار خواهد بود تأثیرگذار نخواهد بود.
شما باید به یاد داشته باشید که مشتریان شما باید بتوانند با روشی با کسب و کار شما ارتباط برقرار کنند و لوگوی شما این ارتباط بین تجارت و مشتری را ایجاد می‌کند.

تاثیر رنگ ها در طراحی لوگو و تبلیغات

برنامه ریزی تبلیغات را بسیار راحت‌تر می‌کند

تبلیغات با استفاده از لوگو به عنوان پایه و اساس به صورت آسان‌تری قابلیت برنامه ریزی دارد.
در حالی که می‌توانید یک بیلبورد نوشتاری عالی بسازید یا با عکس تبلیغات ایجاد کنید، باید به یاد داشته باشید که همه وقت ندارند صبر کند تا تبلیغات شما را بخوانند.
این جایی است که یک طراحی لوگوی حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند.
قراردادن لوگو شرکت خود، روی تبلیغات خود به تنهایی یا با حداقل متن یا تصاویر به مخاطبان هدف شما این فرصت را می‌دهد تا سریعاً نگاهی بیندازند، برند را بشناسند و ادامه دهند.
تصویر برند شما در ذهن آنها نقش می‌بندد تا بعداً آن را به‌خاطر بیاورند.
استفاده تنها و عمده از لوگو اجازه می‌دهد شما برنامه‌ریزی آسان‌تر و قدرتمندتری داشته باشید، به طوری که تبلیغات شما در تمام طول سال مرتبط و قابل تجدید است.

برنامه بازاریابی محتوا را آسان‌تر می‌کند

بسته به مشاغل شما، تبلیغات شما به نوعی متن نیاز دارد تا به مشتریان بگویید چه چیزی را می‌فروشید. با استفاده از لوگوی شرکت به عنوان پایه و اساس، ایجاد سهولت در تبلیغات شما را امکان‌پذیر می‌کند. ترکیب متن و لوگو برای ایجاد اعتبار شما و ارتقا آنچه که شما ارائه می‌دهید مهم است.
هنگام ایجاد برنامه بازاریابی محتوای خود با استفاده از لوگو، قبل از ارسال تبلیغات، از درست بودن هجی و دستور زبان اطمینان حاصل کنید.
کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند تفاوت زیادی در اعتمادسازی ایجاد کند.

5 فاکتور مهم برای طراحی لوگو در تبلیغات باید در نظر گرفته شود

هنگام طراحی لوگوی شرکت خود، مهم است که حتماً به درستی طراحی شده باشد، ترجیحاً توسط یک شرکت حرفه‌ای در زمینه طراحی لوگو، اطمینان حاصل کنید که مزیت کامل افشای نام تجاری خود را تا حد ممکن کسب خواهید کرد.
نکات زیر برخی از فاکتورهای کلیدی است که ممکن است لازم باشد در هنگام طراحی لوگو تجاری خود در نظر بگیرید.
اگرچه نیازی به رعایت این نکات نیستید، اما این امر می‌تواند در ایجاد یک لوگو عالی که برای سال‌های آینده به‌یادماندنی خواهد بود کمک کند.

مربوط به تجارت شما باشد

هنگام استخدام یک شرکت طراحی لوگو حرفه‌ای برای ایجاد لوگو تجاری خود، مهم است که آن را به کسب‌وکار خود مرتبط کنید.
برای انجام این کار، باید کاری را که تجارت شما انجام می‌دهد تقسیم کنید. این صنعت و بهترین رنگ‌هایی است که نشان دهنده نام
تجاری شما است.
زنجیره‌های غذایی تمایل به رنگ قرمز و زرد دارند در حالی که لوگوهای ماشین روی آبی، نقره‌ای، سیاه و دیگر رنگ‌های تیره کار می‌کنند.
در ایجاد یک لوگو مربوطه، باید پاسخی را ایجاد کند و به‌یادماندنی شود.
وقتی به ‘M’ غول‌پیکر زرد نگاه می‌کنید، می‌دانید دقیقاً چه کسی را تبلیغ می‌کند؟

تاثیر لوگو در تبلیغات مک دونالد

لوگوهای بلندمدت در تبلیغات

قبل از طراحی لوگو شرکت خود، باید به یاد داشته باشید که سال‌ها به عنوان بنیاد تبلیغاتی و چهره برند شما استفاده خواهد شد.
وقتی تبلیغات خود را حول لوگو خود ساختید، اگر تصمیم بگیرید از آن راضی نیستید، در آینده تغییر آن بسیار دشوار خواهد بود.
همیشه هنگام ایجاد لوگو خود طولانی مدت فکر کنید.

آنچه مشتریان شما مشاهده می‌کنند را مشاهده کنید

لوگوی شما چهره کسب و کار شما خواهد بود و در هنگام طراحی آن باید در نظر بگیرید که مخاطبان شما چگونه به آن نگاه می‌کنند و چشم‌انداز آنها نسبت به آن چیست.

  • چه احساساتی را برانگیخته خواهد کرد؟
  • آیا برای مخاطبان شما قابل تکرار است؟
  • آیا حرفه‌ای بودن و اقتدار را نشان می‌دهد؟

مخاطبان شما کسانی خواهند بود که لوگوی شما را با مارک و محصولات شما مرتبط می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که هنگام طراحی آن این نکته را به خاطر بسپارید.

لوگوهای سایر رقبا را مقایسه کنید

همیشه بهتر است لوگوهای رقیب خود را در همان صنعت بررسی کنید تا ارزیابی کنید که آنها چه کاری انجام می‌دهند و چگونه آن را طراحی کرده‌اند.
با این کار، درک می‌کنید که هنگام طراحی لوگوی خود می‌دانید که چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید.
نمادین‌ترین لوگوها با طراحی بسیار ساده هستند، هرچقدر پیچیدگی کمتری داشته باشد، به یاد ماندنی‌تر می‌شود.
هنگام مقایسه رقبای خود به این نکته فکر کنید که چه چیزی باعث خاطره‌انگیز شدن آنها می‌شود، رنگ‌هایی که استفاده می‌کنند و اینکه آیا از اشکال یا طرح‌های مشابه استفاده می‌کنند.

مقایسه لوگو سایر رقبا

ساده اما قدرتمند

برای جلب توجه مخاطبان خود، باید یک لوگو ساده اما قدرتمند و چشم نواز ایجاد کنید که بلافاصله توجه مخاطبان خود را به سمت آن سوق دهد.
به‌عنوان مثال، پوما دارای یک جگوار و نام آنها است.
نگاه کردن، تأثیرگذار، جذاب و هیجان‌انگیز است.
امروز پوما یک نام تجاری قابل اعتماد است و لوگو آن‌ها در سراسر جهان شناخته شده است.
بنابراین همیشه آن را ساده اما قدرتمند و چشم‌نواز نگه دارید تا تأثیر فوری ایجاد کند.
هنگام طراحی لوگو شرکت، بسیار تعجب آور است که چقدر باید به آن فکر کرد تا مطمئن شوید که برای دهه‌ها به یاد ماندنی و تأثیرگذار است.

لوگو برند پوما در تبلیغات

لوگوها دارای مزایای حسی هستند که به معنای پاسخ‌های احساسی است که باعث می‌شود مصرف کنندگان احساس لذت، سرگرمی و جذابیتی کنند که معمولاً در نظر نمی‌گیرند.
یکی از نمونه‌های لوگو در تبلیغات، شرکت بیمه Aflac Inc است.
در حالی که لوگو برند حرفه‌ای به نظر می‌رسد، با استفاده از اردک نیز گرمای زیادی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
این منجر به یک واکنش احساسی می‌شود که مخاطبان می‌توانند از طریق ظاهری سرگرم کننده و زیبا از نظر زیبایی با آن ارتباط برقرار کنند.

نمونه‌های لوگو در تبلیغات، شرکت بیمه Aflac Inc

نتیجه

استفاده از لوگو در استراتژی تبلیغاتی خود راهی عالی برای ایجاد اعتبار و اعتمادبه‌نفس کلی در بین مشتریان و مخاطبان بالقوه است.
چه از لوگو برند خود استفاده کنید و چه از لوگوهای قابل اعتماد در وب سایت خود، مهم است که تمام لوگوها برای نشان دادن نام تجاری شما و ارتباط آن با مخاطبان در مقیاس بزرگ‌تر با تمام پتانسیل خود استفاده شوند.
با استفاده از لوگوی خود در تبلیغات، این توانایی را دارید که هرساله تجارت خود را بیشتر و بیشتر کنید.
به یاد داشته باشید لوگو شما احتمالاً مهم‌ترین روش تبلیغاتی است که می‌توانید در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، با افتخار و عاقلانه از آن برای افزایش تبدیل کلی، درآمد و حاشیه سود خود استفاده کنید.
آیا لوگو خود را در استراتژی تبلیغات خود گنجانده‌اید؟ در غیر این صورت، آیا این تغییر پیشرفت چشمگیری در درآمد و درآمد شما ایجاد کرده است؟


برچسب ها:

    نظرات


    1 دیدگاه
    علی

    مطلب خیلی مفید و آموزنده ای بود، کاملا موافقم و معتقدم که لوگو توی رشد کسب و کارها خیلیییییییی تاثیر داره. هرچی لوگو خلاقانه تر باشه کسب و کارتون بیشتر به چشم میاد. من برای فروشگاهم لوگو سفارش دادم واقعا خیلی خلاقانه طراحی شده بود


    پاسخ
    instagram logo call button