سوشیال سیگنال چیست؟ چگونه رسانه های اجتماعی بر SEO تأثیر می گذارد؟

زهره درویشی

سوشیال سیگنال به اشتراک گذاری کلی صفحات وب، پسندیدن آنها و مشاهده کلی رسانه های اجتماعی اشاره می‌کنند که توسط موتورهای جستجو درک می‌شود. این فعالیت‌ها به رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک صفحه کمک می‌کند و به عنوان شکل دیگری از نقل قول، مشابه بک لینک‌ها دیده می‌شود.
سوشیال سیگنال عبارتند از لایک، اشتراک گذاری و مشاهده پست‌های رسانه‌های اجتماعی. این لایک‌ها ، اشتراک گذاری‌ها و نمایش های اجتماعی به موتورهای جستجو و دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما سیگنال می‌دهد که محتوای شما مفید و مرتبط است.
لایک‌ها ، اشتراک‌گذاری‌ها و بازدیدها به افزایش دیده شدن پست‌های شبکه های اجتماعی شما کمک می‌کند. هرچه پست های شما بیشتر دیده شود‌، افراد بیشتری پست های شما را می‌خوانند ، لایک می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند و روی آنها کلیک می‌کنند. برای برخی از پست های رسانه‌های اجتماعی‌، می‌توان میلیون ها اشتراک گذاری ، لایک ، بازدید و کلیک را دریافت کرد. 
مشارکت یا سوشیال سیگنال یک معیار کلیدی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که به شما می‌گوید که چه نوع محتوا برای دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما مفید است.
موتورهای جستجو می‌خواهند محتوایی را رتبه بندی و ارتقا دهند که خوانندگان درگیر آنها شوند. بنابراین‌، در حالی که گوگل سوشیال سیگنال را یک سیگنال رتبه بندی رسمی نمی‌داند ، این لایک‌ها ، اشتراک گذاری‌ها و بازدیدها به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که محتوای شما از کیفیت و ارزش بالایی برخوردار است.
پیام‌های ترکیبی زیادی در مورد سوشیال سیگنال و اهمیت آنها برای SEO وجود دارد. در این وبلاگ ما در مورد چگونگی تأثیر سیگنال های اجتماعی بر SEO و نحوه بهبود سیگنال های اجتماعی بحث می‌کنیم.

سوشیال سیگنال

سوشیال سیگنال و SEO

هدف اصلی موتورهای جستجو این است که محتوای باکیفیت و مناسب را در اختیار کاربران قرار دهند. موتورهای جستجو تا حد زیادی کیفیت URL را در وب مشاهده می‌کنند و با افزایش ارتباطات وب به رسانه‌های اجتماعی ، گوگل و سایر ارائه دهندگان موتور جستجو سیگنال های اجتماعی را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی انتخاب کرده‌اند.
مشارکت گوگل با توییتر ، که توییت هایی را به نتایج جستجو اضافه کرد، شواهدی بیشتر از اهمیت روزافزون رسانه‌های اجتماعی در رتبه بندی جستجو است. سیگنال‌های اجتماعی مربوطه عبارتند از:

  • تعداد توییت ها و ریتوییت ها و محبوبیت (دنبال کنندگان) افرادی که توییت می‌کنند
  • اشتراک‌گذاری فیسبوک
  • Google +1

به نقل از Search Engine Journal ، ذکر نام در سایت های اجتماعی مانند Reddit ، StumbleUpon و Tumblr نیز بر SERP تأثیر بیشتری می‌گذارد. افزایش سوشیال سیگنال نشان دهنده قدرت دامنه خوب و نشان دهنده ارزش URL است. وقتی تعداد زیادی از کاربران صفحه‌ای را به اشتراک می‌گذارند و آن را می‌پسندند، نشان می‌دهد که صفحه اصلی است و حاوی محتوای قابل توجه یا سرگرم کننده است. 

افزایش سوشیال سیگنال

از آنجایی که اکنون اشتراک گذاری های زیادی در بسترهای مهم رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود، سیگنال های اجتماعی ممکن است برای SEO به اندازه زمان حضور در صفحه، پیوندهای سرمقاله و کیفیت محتوا اهمیت پیدا کنند. برای مشاغلی که به دنبال افزایش رتبه جستجوی خود هستند، نشان می‌دهد که ممکن است یک استراتژی جامع رسانه‌های اجتماعی – علاوه بر همه تاکتیک های معمول SEO – مناسب باشد. به عبارت دیگر ، استراتژی هایی که برای افزایش مشارکت در رسانه‌های اجتماعی طراحی شده اند نیز می‌توانند رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند.
اول از همه، محتوای قوی کلیدی است. محتوای ارزشمند ، سرگرم کننده یا آموزنده همیشه تعامل مثبت بیشتری نسبت به تبلیغات آشکار یا ناخواسته ایجاد می‌کند. برخی از استراتژی های آزمایش شده و واقعی برای افزایش صدا در سیگنال های اجتماعی شما عبارتند از:

  • پست روزانه: نام تجاری خود را در راس اخبار رسانه‌های اجتماعی نگه دارید.
  • از تصاویر استفاده کنید: تصاویر میزان تعامل را برای همه انواع رسانه‌های اجتماعی بسیار افزایش می‌دهند.
  • گوش دهید: صحبت های مردم را در مورد نام تجاری خود بشنوید و به انتقادات به شیوه‌ای سازنده و مثبت پاسخ دهید.
  • مانیتور: چندین برنامه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رایگان وجود دارد که اشتراک گذاری ، توییت مجدد یا ریتوییت ، پسندیدن و کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری شما را دنبال می‌کنند.
  • مسابقات: مسابقات و هدایا راهی عالی برای افزایش علاقه به نام تجاری شما است.
  • مشارکت: پیوندها را به اشتراک بگذارید و محتوای اصلی را با سایر مارک‌های معروف تولید کنید.
  • پوشش همه پایگاه‌های رسانه‌های اجتماعی: تولید محتوا برای همه سایت‌های برتر رسانه‌های اجتماعی.
سوشیال سیگنال و تاثیر آن بر سئو

سوشیال سیگنال چیست؟

سوشیال سیگنال عبارتند از تعامل انسان با پست‌های رسانه‌های اجتماعی. سوشیال سیگنال در هر رسانه ای عبارتند از:

  • فیسبوک: لایک ، نظر و اشتراک گذاری 
  • توییتر: لایک ، ریتوییت ، نقل قول ها و مکالمات را انجام می‌دهد.
  • پینترست: پین ها ، دیدگاه ها و نظرات
  • لینکداین: اتصالات ، پیوندها و مراجع
  • اینستاگرام: دنبال کنندگان ، نظرات
  • یوتیوب: بازدیدها ، موافقان و نظرات

هرچه تعداد پست‌های اجتماعی لایک‌، اشتراک گذاری‌، بازدید و کلیک بیشتری داشته باشد. بیشتر قابل مشاهده است و در خوراک رسانه‌های اجتماعی شما رتبه بالاتری دارد.

موتورهای جستجو و سوشیال سیگنال

موتورهای جستجو سوشیال سیگنال را به عنوان شاخص منابع محتوای با کیفیت ، ارزشمند و مفید بررسی می‌کنند. در حالی که گوگل به طور رسمی از سوشیال سیگنال به عنوان عامل رتبه بندی استفاده نمی‌کند، ما می‌دانیم که بک لینک ها ، هدف جستجو ، کیفیت محتوا ، تازگی و اعتبار عوامل رتبه بندی هستند.
و هرچه سوشیال سیگنال، مشارکت و مشاهده پست های اجتماعی شما بیشتر باشد – این به گوگل می‌گوید محتوایی را به اشتراک می‌گذارید که با هدف جستجو مطابقت دارد، مرتبط و معتبر است، از کیفیت بالا و تازه برخوردار است و اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی پیوندهای بیشتری به محتوای شما ایجاد می‌کند. 
برخلاف گوگل‌، بینگ مشارکت کاربران (سوشیال سیگنال) را به عنوان یک عامل رتبه‌بندی در نظر می‌گیرد. بینگ تعامل کاربر، جدید بودن ، کیفیت ، اعتبار و ارتباط را از عوامل مهم رتبه بندی می‌داند. تأکید بر این که لایک کردن ها ، اشتراک گذاری ها ، بازدیدها و کلیک های اجتماعی می‌تواند بر رتبه بندی جستجوی بینگ شما تأثیر بگذارد. 

چگونه سیگنال‌های جستجو بر SEO تأثیر می‌گذارد؟

سیگنال های جستجو به موتورهای جستجو می‌گویند که کدام محتوا مرتبط، محبوب و قابل اعتماد است – و این می‌تواند رتبه جستجوی ارگانیک (SEO) محتوا و صفحه را افزایش دهد. موتورهای جستجو می‌خواهند محتوای باکیفیتی را در اختیار افراد قرار دهند که با هدف جستجوی آنها مطابقت دارد. برای این کار، موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ محتوا را بر اساس تعدادی از عوامل رتبه بندی‌، از جمله میزان محبوبیت یا نمایان بودن URL ، رتبه بندی می‌کنند.
تأثیر غیرمستقیم افزایش ترافیک وب سایت، پیوندهای پشتیبان و مشاهده پست های اجتماعی با میزان مشارکت بالا بر رتبه بندی SEO در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) شما تأثیر می‌گذارد.
با تاکید بر اهمیت مشارکت و دید اجتماعی برای رتبه بندی عوامل و SEO ، به یاد داشته باشید که گوگل با توییتر مشارکت دارد. این مشارکت ، که در سال 2015 شکل گرفت ، بر جستجوی اجتماعی و قدرت دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی در تقویت ارزش و ارتباط محتوا تمرکز دارد.
به زبان ساده ، هر لایک ،ریتوییت، اشتراک گذاری ، کلیک URL ، بازدید را افزایش می‌دهد، لینکی ایجاد می‌کند و آگاهی می‌دهد. به موتورهای جستجو می‌گوید که محتوا مربوط ، تازه ، با کیفیت و مهم است و در نهایت SEO را بهبود می‌بخشد. 

منبع


نظرات


0 دیدگاه