سایت واکنش گرا چیست؟ مزایای سایت واکنش گرا برای کسب وکارها

عاطفه آقایی

آیا می توانید نسخه کوچک شده یک سایت دسکتاپ را در تلفن خود به یاد بیاورید ، زمانی که برای دیدن هر چیزی مجبور به بزرگنمایی و بزرگنمایی هستید؟ احتمالاً تجربه خوبی نبوده است!
به همین دلیل ، در سال 2015 ، Google تغییری در الگوریتم های موتورهای جستجو خود ایجاد کرد که اکنون تجسم موبایلی وب سایت را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نظر می گیرند و Mobilegeddon نامگذاری شد. این دلیل به تنهایی می تواند توجیه کند که چرا طراحی واکنش گرا مهم است!
به بیان ساده ، یک وب سایت باید در گوشی های هوشمند نیز کاربر پسند باشد. اگر این گونه نباشد ، برند شما ممکن است در رقابت و فروش خود ضرر کند. در حقیقت ، 40٪ از کاربران پس از داشتن یک تجربه تلفن همراه ضعیف به وب سایت یک رقیب مراجعه می کنند.

سایت واکنش گرا چیست؟ مزایا و معایب سایت واکنش گرا برای کسب وکارها

وب سایت واکنش گرا چیست؟

یک وبسایت واکنش گرا برای ارائه تجربه ای مبتنی بر هر دستگاهی که توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرد ، به ویژه برای مشاهده در موبایل ، ایده آل است. یک وب سایت واکنش گرا برای موبایل شامل عناصر طراحی مانند:

  • متن قابل خواندن بدون نیاز به بزرگنمایی
  • فضای کافی برای اهداف ضربه زدن
  • عدم نیاز به پیمایش افقی

آیا می دانید تعداد کاربران تلفن های هوشمند در سال 2016 از 2 میلیارد نفر در سطح بین المللی فراتر رفته است؟
وب سایت هایی که برای تمامی این دستگاه ها با صفحات کوچکتر بهینه نشده اند ، می توانند در رتبه بندی موتور جستجو کاهش رتبه پیدا کنند. این بدان معنی است که آن ها به صورت آنلاین در جستجوها پیدا نمی شوند. اکنون بیش از 60٪ جستجوهای آنلاین از طریق دستگاه همراه انجام می شود.
در نظر بگیرید که چرا طراحی واکنش گرا به عنوان یک راه حل برای تلفن همراه، برای اطمینان از اینکه وب سایت شما تجربه ای متناسب با دستگاه های دستی (بدون ایجاد یک برنامه جداگانه) ارائه می دهد ، مهم است؟
بیایید جزئیات مربوط به چرایی و چگونگی آن را بررسی کنیم. اول از همه … طراحی واکنش گرا برای تلفن همراه چه شگفتی دارد و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

طراحی وب ریسپانسیو چیست؟

طراحی وب واکنش گرا (RWD) سیستمی را برای یک سایت منفرد ایجاد می کند تا با یک URL و یک منبع محتوا به اندازه دستگاه کاربر واکنش نشان دهد. یک وب سایت واکنش گرا دارای یک طرح روان و انعطاف پذیر است که متناسب با اندازه صفحه تنظیم می شود.
اهمیت طراحی وب واکنش گرا این است که یک تجربه مرور بهینه را ارائه می دهد. این کار کمک می کند وب سایت شما در هر شرایطی بسیار عالی به نظر می رسد و روی دسکتاپ (یا لپ تاپ) ، رایانه لوحی (تبلت) و مرورگر تلفن همراه به خوبی کار می کند.

در گذشته ، توسعه دهندگان بیش از یک سایت می ساختند تا بتوانند اندازه صفحه های مختلف را در خود جای دهند. امروزه با توجه به تعداد انواع دستگاه های موجود در بازار ، این کاملا ناکارآمد به نظر می رسد ، درست است؟
اکنون می توانید درک کنید که چرا طراحی وب واکنش گرا تنها یک مسیر پرزرق و برق نیست ، بلکه بیشتر یک تغییر در تفکر ساخت وب سایت است. این اصطلاح در واقع در سال 2010 توسط طراح وب Ethan Marcotte ابداع شد.

“طراحی وب واکنش گرا راهی رو به جلو برای ما فراهم می کند ، در نهایت به ما اجازه می دهد تا در مسیر حرکت و فراز و نشیب چیزها طراحی کنیم.” -اتان مارکوت

داشتن یک وب سایت واکنش گرا دیگر فقط یک گزینه نیست، بلکه یک الزام است!

مزایای طراحی واکنش گرا

مزیت شماره یک: طرح واکنش گرا این تضمین را می دهد که هر کاربر در هر دستگاهی بهترین و سازگارترین تجربه ممکن را در وب سایت شما خواهد داشت.
واکنش گرایی وب سایت همچنین یک روش عالی برای تصحیح محتوای سایت شما است ، زیرا می توانید اطمینان حاصل کنید که افرادی که از یک دستگاه تلفن همراه یا تبلت استفاده می کنند فقط ضروری ترین اطلاعات را مشاهده می کنند.
با به روزرسانی الگوریتم گوگل ، یک طراحی وب واکنش گرا باعث افزایش قابلیت مشاهده در موتورهای جستجو می شود. زیرا سایت شما برای انواع تلفن همراه مناسب است. سایتی با تجربه موفق و موثر تلفن همراه در نتایج جستجو بالاتر از یک سایت بدون واکنش گرایی ظاهر می شود.

چرا طراحی واکنش گرا برای تجارت مهم است

چرا طراحی واکنش گرا برای تجارت مهم است

  • افزایش دسترسی مشتریان به وب سایت شما در دستگاه های کوچکتر (رایانه لوحی و تلفن های هوشمند)
  • یک تجربه ثابت که می تواند ایجاد پیشرفت ، فروش و نرخ تبدیل (تبدیل مشتریان بالفعل به بالقوه) را افزایش دهد
  • تجزیه و تحلیل ، ردیابی و گزارش دهی همه می توانند در یک مکان باشند ( نیاز به طراحی دو یا چند وب سایت برای دستگاه های مختلف نیست)
  • زمان و هزینه مدیریت محتوای سایت کاهش می یابد (همه کارها در یک سایت انجام می شود)
  • در رقابت جلوتر باشید (بسیاری از شرکت ها به خصوص شرکت های قدیمی تر همچنان وب سایت های غیر واکنش گرا دارند.)
  • Google بیش از 5.7 میلیارد جستجو در روز را در وب انجام می دهد. پیکربندی پیشنهادی Google برای سایت های بهینه شده برای تلفن های هوشمند با طراح وب واکنش گرا است.
    Google حتی یک تست پاسخگویی تلفن همراه را نیز ارائه می دهد تا بتوانید ببینید بازدید کننده به راحتی می تواند از صفحه شما در دستگاه تلفن همراه استفاده کند یا نه. شما به سادگی با وارد کردن یک URL از صفحه موردنظر، نمره آن را دریافت می کنید.

برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه