تاثیر قدمت دامنه بر نتایج جستجو

دلارام کشاورز

اکثر افراد ترجیح می‌دهند یک نام وب‌سایت جدید و بدون سابقه (تاریخچه یا قدمت دامنه) را انتخاب می‌کنند. بااین‌حال، مواردی وجود دارد که خرید یک دامنه قدیمی بیشتر از دامنه جدید مفید است، به‌خصوص با رتبه‌بندی سریع در گوگل. همان‌طور که می‌دانید، اگر می‌خواهید موتور جستجو شما را در صفحه نتایج رتبه‌بندی کند، استفاده از نام جدیدی که ربات‌های گوگل قبلاً به آن نخزیده‌اند ممکن است مؤثر نباشد.  در ادامه به طور کامل تاثیر قدمت دامنه بر نتایج جستجو را باهم بررسی خواهیم کرد.

تاثیر قدمت دامنه بر نتایج جستجو

تاریخچه یا قدمت دامنه و سئو

Domain Authority تأثیر زیادی بر روی دیده شدن صفحه در گوگل دارد. این امکان وجود دارد که یک آدرس داده شده قبلاً در معرض صدها یا حتی هزاران لینک باکیفیت پایین از وب‌سایت‌هایی با بی‌کیفیت قرار گرفته باشد. اگر می‌خواهید در رتبه بالای گوگل قرار بگیرید، چنین دامنه‌ای می‌تواند مانع از انجام کار شود.

بنابراین، چه زمانی باید قدمت دامنه را بررسی کنید؟ در واقع، تقریباً همیشه وقتی می‌خواهید سایتی را برای ارائه پیشنهاد راه‌اندازی کنید، یک فروشگاه یا وبلاگ راه‌اندازی کنید، نیاز به بررسی قدمت دامنه دارید. صرف زمان برای بررسی دامنه می‌تواند به شما در جلوگیری از مشکلات متعدد و اتلاف وقت کمک کند.

اگر صفحه را هنگام ثبت آنالیز نکرده‌اید، می‌توانید قبل از انجام فعالیت‌های سئو این کار را انجام دهید. سپس، می‌توانید تعیین کنید که آیا ارزش سرمایه‌گذاری در فرایند سئو را دارد یا خیر – ممکن است معلوم شود که سابقه دامنه مشکل‌ساز شکست فعالیت‌ها را حتی قبل از انجام هر کاری از پیش تعیین می‌کند.

تأثیر قدمت دامنه بر نتایج جستجو

دامنه قبلی ممکن است کارایی سئوی شما را افزایش دهد بااین‌حال، یک مرحله مهم وجود دارد که در اینجا نباید از آن غافل شوید و آن شامل دانستن تاریخچه نام شماست. پس‌زمینه آن می‌تواند به شما بگوید که قبل از شما مالک آن دامنه خاص بوده است، نوع وب‌سایت، و همچنین فعالیت‌هایی که تحت آن انجام شده است.

تصور کنید که به همراه وب‌سایت خود مجهز شده‌اید و به‌خوبی برای گسترش کسب‌وکار آنلاین خود آماده هستید، اما Google شما را در صفحه نتایج موتور جستجو رتبه‌بندی نمی‌کند. دلیل اصلی ممکن است سابقه بد دامنه‌ای باشد که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید.

اگر شخص، گروه یا کسب‌وکار دیگری قبل از شما از دامنه استفاده کرده است، درک اینکه آیا داده‌های خوبی است یا خیر، ضروری است. اگر به دلایل ناشناخته وب‌سایت شما به‌سختی قابل‌مشاهده در SERPهای ارگانیک است، باید دستورالعمل‌های موتور جستجو را نقض کرده باشد. ممکن است برخی از دامنه‌ها توسط گوگل جریمه شده باشند یا افت‌های مختلفی داشته باشند که باعث ایجاد مشکل می‌شود.

گوگل دامنه‌ها را به‌عنوان مدرکی برای اثبات هویت مالک و آنچه که او می‌خواهد می‌بیند؛ بنابراین، داده‌های خوب برای رتبه‌بندی کلی سئو شما مهم است.

قبل از پرداختن به اهمیت قدمت دامنه باید:

تمایز بین دامنه‌های جدید، دامنه‌های حراج و دامنه‌های منقضی شده را بدانید.

شما قصد دارید یک وب‌سایت برای تجارت خود ایجاد کنید و همچنین ثبت دامنه خود را آغاز کنید. شما به ثبت‌کننده دامنه جایگزین خود مراجعه می‌کنید و متوجه ارائه دامنه خود می‌شوید. در واقع نامی که انتخاب کردید پیشنهاد می‌شود و آن را دریافت می‌کنید؛ بنابراین دامنه‌ای که اکنون ثبت کرده‌اید می‌تواند یک “دامنه جدید” بدون سابقه باشد.

خوب بیایید خط داستان را تغییر دهیم. شما هنوز در حال برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار آنلاین هستید و مشاور SEO شما از شما می‌خواهد که برای یک دامنه قدیمی خرید کنید تا در گوگل سریع رتبه‌بندی کنید.

اکنون، یک دامنه قدیمی قبلی در درجه اول نشان می‌دهد که وب‌سایتی که قبلاً توسط شخصی ثبت شده است که در طول زمان دارای اعتبار و پیوندهایی است، و Google اغلب به آنها اعتماد می‌کند. اما به دلایلی مالک هزینه ثبت سالانه آن دامنه را پرداخت نکرده است، به همین دلیل، ثبت‌کننده دامنه را به حراج می‌گذارد و اگر در آنجا فروخته نشود، منقضی می‌شود.

چه زمانی باید قدمت دامنه را بررسی کنید؟

اگر اولین قدم‌های آنلاین خود را برداشته‌اید، تجربه‌ای ندارید اما می‌خواهید دامنه خود را بدون مشورت با متخصص ثبت کنید، باید بدانید که یک انتخاب اشتباه می‌تواند فعالیت آینده شما را پیچیده کند.

چرا؟

بیایید تصور کنیم که شما خدمات خاصی را ارائه می‌دهید و یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید. بااین‌حال، مشخص شد که دامنه انتخاب شده قبلاً برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شده است که به دلیل آن افراد زیادی فریب‌خورده‌اند و اعتبار دامنه چندان مثبت نیست. اینترنت پر از چنین داستان‌هایی است. کاربری که به دنبال پیمانکاری است که خدمات خاصی را ارائه می‌دهد، احتمالاً آدرس وب‌سایت را برای دسترسی به نظرات در گوگل وارد می‌کند. در برخی موارد، هدرهای نامطلوب می‌تواند برای دلسرد کردن آنها کافی باشد.

چگونه تاریخچه دامنه را بررسی کنیم؟

تأیید آنچه در یک URL داده شده اتفاق افتاده است چندان پیچیده نیست. شما از قبل می‌دانید که چرا ارزش بررسی تاریخچه دامنه خود را دارد، بنابراین وقت آن است که اقدام کنید – چگونه تاریخچه دامنه را بررسی کنیم؟ چند راه برای انجام آن وجود دارد.

گوگل

اینترنت هرگز فراموش نمی‌کند. اگر دامنه‌ای دارای اعتبار بد است یا قبلاً به فعالیت‌های غیرقانونی و کلاهبرداری اختصاص‌داده‌شده است، می‌توانید به‌راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. آدرس سایت + “Reviews” را در گوگل تایپ کنید. چند صفحه از نتایج جستجو را مرور کنید تا تعیین کنید چگونه یک فروشگاه مشخص ارزیابی می‌شود.

آیا انتخاب دامنه شما اهمیتی دارد؟

اول‌ازهمه، می‌توانید بیاموزید که چه نوع وب‌سایت‌هایی در یک آدرس معین در طول سال‌ها اجرا شده‌اند. آیا این صفحات غیرقانونی هستند که فعالیت غیرصادقانه آنها می‌تواند بر شناخت شما تأثیر بگذارد؟

براین‌اساس می‌توانید ساختار قبلی دامنه را نیز بررسی کنید. اغلب مشخص می‌شود که بازآفرینی آن واقعاً سودآور است، به این معنی که نوع مشابهی از محتوا را تهیه کنید و آن را در همان آدرس قرار دهید. چنین رویکردی می‌تواند به شما کمک کند تا به‌سرعت دید خود را در گوگل بهبود بخشید.

هنگامی که ساختار دامنه قدیمی را تعیین کردید، می‌توانید به تهیه نقشه‌ای از 301 تغییر مسیر بروید که عناصر خاصی از سایت را بهبود می‌بخشد. تغییر مسیرها را از URLهای قبلی به آدرس‌های جدید اضافه کنید. از نقشه سایت برای بررسی نحوه توسعه ساختار وب‌سایت خود بهره‌مند شوید.

8 روشی که دامنه وبلاگ شما بر نتایج موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد

روش‌هایی که بر روی نتایج موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارند:

1. کلمات کلیدی در دامنه

به گفته جان مولر از گوگل، استفاده از کلمات کلیدی در دامنه زمانی یک مزیت اصلی در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بود. در طول سال‌ها، گوگل الگوریتم‌های خود را به طور چشمگیری تنظیم کرده است و این به نحوه تجزیه‌وتحلیل نام‌های دامنه نیز می‌رسد.

مولر تا آنجا پیش نرفت که بگوید کلمات کلیدی در دامنه دیگر از نظر رتبه‌بندی اهمیتی ندارند؛ بنابراین، درحالی‌که استفاده از کلمات کلیدی در دامنه ممکن است کمی مرتبط باشد، بسیاری از عوامل دیگر ممکن است در الگوریتم‌های Google وزن بسیار بیشتری داشته باشند.

2. موقعیت کلمه کلیدی در دامنه

نام دامنه معمولاً بر اساس یک کلمه کلیدی یا یک نام تجاری است. جان مولر بیان کرده است که هر دوی اینها به یک اندازه مرتبط هستند. درعین‌حال، هیچ‌کدام نمی‌توانند به طور قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو از نظر حضور یا موقعیت خود در دامنه تأثیر بگذارند.

بااین‌حال، فراتر از سئو و رتبه‌بندی، به‌یادماندنی بودن نام دامنه مهم است. هنگامی که از یک کلمه کلیدی یا نام تجاری (وبلاگ) مرتبط استفاده می‌شود، مخاطبان شما ممکن است نام دامنه شما را راحت‌تر به‌خاطر بسپارند.

3. کلمه کلیدی در زیر دامنه

ساب دامنه پسوند دامنه شماست. به‌عنوان‌مثال، دامنه شما می‌تواند yourdomain.com باشد. یک زیر دامنه برای “کسب‌وکار” business.yourdomain.com خواهد بود. هنگامی که یک کلمه کلیدی در یک زیر دامنه استفاده می‌شود، موتورهای جستجو ممکن است بتوانند بادقت بیشتری ارتباط را تعیین کنند.

بااین‌حال، زیر دامنه‌ها ممکن است مشابه زیر پوشه‌ها یا زیرشاخه‌ها مشاهده شوند. به‌عنوان‌مثال، اگر از یک وبلاگ وردپرس استفاده می‌کنید، پست‌های شما باید در زیر پوشه‌های مربوطه برای رتبه‌بندی بهتر دسته‌بندی شوند.

4. طول ثبت دامنه

گوگل به‌وضوح اعلام کرده است که به تاریخ انقضای ثبت دامنه برای تجزیه‌وتحلیل مشروعیت نگاه می‌کند. ازآنجایی‌که تلاش می‌کند ابتدا مرتبط‌ترین نتایج را برگرداند، به طور فعال سایت‌های هرزنامه را حذف می‌کند. به گفته گوگل، وب‌سایت‌های نامشروع به‌ندرت دامنه‌ای دارند که بیش از یک سال ثبت شده باشد.

5. مالک فعلی دامنه

گوگل به WHO.IS که یک ثبت مالکیت دامنه است نگاه می‌کند. اگر دامنه شما متعلق به شخصی است که قبلاً توسط گوگل به‌عنوان ارسال‌کننده هرزنامه در لیست سیاه قرار گرفته است، سایت وبلاگ شما به‌سختی می‌تواند موقعیت خوبی در نتایج موتورهای جستجو پیدا کند.

به همین ترتیب، گوگل برای شفافیت ارزش قائل است؛ بنابراین، اگر WHO.IS نشان دهد که مالک دامنه ترجیح می‌دهد خصوصی بماند، سایت وبلاگ ممکن است رتبه خوبی نداشته باشد.

6. پسوند دامنه سطح بالا

محبوب‌ترین و معتبرترین پسوند دامنه سطح بالا .com است. همچنین ممکن است با .org، .edu و .gov آشنا باشید.

کشورها نیز پسوند دامنه خود را دارند. اگر پست وبلاگ شما از پسوند دامنه یک کشور خارجی استفاده کند، نمی‌تواند در سطح جهانی رتبه‌بندی کند. اساساً، استفاده از پسوند دامنه یک کشور دید شما را از نظر جغرافیایی محدود می‌کند.

7. مالکیت قبلی دامنه

اگر وبلاگ شما تحت یک دامنه نسبتاً جدید کار می‌کند، می‌تواند از چند بک‌لینک موجود که مالک قبلی ایجاد کرده است بهره‌مند شود. از سوی دیگر، دامنه شما ممکن است به دلیل هرزنامه، پرکردن کلمات کلیدی یا سایر مشکلات مالک قبلی جریمه شود.

اگر مالکیت دامنه اخیراً چندین بار تغییر کرده باشد، تاریخچه مثبت و منفی ممکن است توسط Google پاک شود. در اصل، شما می‌توانید از صفر شروع کنید. چگونه می‌توانید بگویید که با چه چیزی کار می‌کنید؟ قبل از خرید دامنه جدید، جستجوی گوگل را انجام دهید. به نظرات بازبینان، رتبه‌بندی‌ها و سایت‌های پیونددهنده توجه کنید.

8. Domain Age

سن واقعی دامنه عاملی نیست که با نتایج موتورهای جستجو در نظر گرفته شود. بااین‌حال، رتبه‌بندی یک دامنه بسیار جدید ممکن است کمی برای مبارزه با اسپمر‌ها کاهش یابد.

بااین‌حال، عوامل زیادی وجود دارد که به وب‌سایت‌های قدیمی یا معتبر در رتبه‌بندی موتورهای جستجو کمک می‌کند. اینها به سن واقعی دامنه مرتبط نیستند. در عوض، ممکن است به کیفیت و تعداد لینک‌ها و بک‌لینک‌ها، سابقه مرتبط بودن و موارد دیگر مرتبط باشند. اگر سایت وبلاگ شما رتبه خوبی ندارد، نگاهی دقیق‌تر به نام دامنه شما، داده‌های ثبت آن و صاحب قبلی آن می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button