الگوریتم گورخر گوگل چه هدفی را دنبال می‌کند؟+آخرین آپدیت

فاطمه حسین پور

گوگل علاقه زیادی به حیوانات سیاه و سفید دارد. گوگل این را قبلا با انتخاب الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ثابت کرده است. الگوریتم گورخر گوگل در مارس 2013 توسط Matt cutts برای بررسی و ارزیابی فروش آنلاین محصولات پیشنهاد شد. ظهور الگوریتم گورخر به شدت بر روی شبکه اجتماعی گوگل پلاس متمرکز شده است. در واقع این الگوریتم موتور جستجو باعث حذف کامل فروشگاه‌های اینترنتی شد که قصد فریب کاربران را با محصولات بی کیفیت خود داشتند. به نظر می‌رسد گوگل می‌‌خواهد با الگوریتم گورخر بر روی «کیفیت محصول» تجار و عملکرد فروشگاه‌های آنلاین تمرکز کند. احتمالا گوگل می‌خواهد مطمئن شود که همه کاربران هنگام بازدید از یک وب سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین بهترین تجربه خرید را دارند.

الگوریتم گورخر

هدف الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

الگوریتم‌هایی که در گوگل وجود دارد و دائماً به روز می‌شوند، اهداف خاص خود را دارند که می‌تواند در بهبود رتبه سایت شما تأثیرگذار باشد. الگوریتم گورخر مانند الگوریتم‌های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار با هدف بهبود وضعیت سئو سایت هستند. هدف از آخرین به روز رسانی الگوریتم گورخر بررسی فروشگاه‌های اینترنتی است. همچنین یکی دیگر از اهداف الگوریتم گورخر گوگل، قابلیت تعیین رتبه و جایگاه مناسب برای سایت‌های فروشگاه اینترنتی و حذف سایت‌هایی که کیفیت و خدمات نامناسبی دارند را با توجه به نتایج به دست آمده دارد. گوگل زبرا سئوی تمامی فروشگاه‌های آنلاین را از نظر فنی بررسی می‌کند و زمانی که متوجه می‌شود سایتی در حال فریب کاربران است آن سایت را به گوگل معرفی می‌کند تا جریمه شود.

الگوریتم گورخر گوگل و معاملات الکترونیکی در راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی

قبلاً گفتیم که الگوریتم گورخر چیست، اما اکنون می‌خواهیم به موارد دیگری اشاره کنیم که باید در راه‌اندازی تجارت الکترونیک خود طبق Google Zebra انجام دهید.

  • اگر وب سایت شما یک فروشگاه آنلاین است، حتماً یک علامت اعتماد فروشگاه تجارت الکترونیک برای آن تهیه کنید.
  • یک تجربه کاربری و رابط کاربری خوب برای مشتریان خود فراهم کنید.
  • برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید ضمانت پس از فروش ارائه دهید. ‌
  • به نظرات کاربران خود احترام بگذارید و رضایت آن‌ها را جلب کنید.
  • برای خدماتی که ارائه می‌کنید محتوای مرتبط تولید کنید.
  • چندین درگاه پرداخت امن برای مشتریان خود طراحی و ایجاد کنید.
  • اطلاعات مشتریان خود را حفظ کنید.
  • مشکلات فنی سایت خود را برطرف کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در بالا می‌توانید مطمئن شوید که وب سایت شما ایمن است وب سایت موفقی خواهید داشت. در نتیجه رتبه و جایگاه خوبی در گوگل کسب خواهید کرد.

نکات بیشتر در مورد الگوریتم گورخر

باید متوجه شده باشید که موتورهای جستجوی گوگل تمام تلاش خود را می‌کنند تا وب سایت‌های مختلفی را که دارای محتوا و اطلاعات جامع و ارزشمند هستند شناسایی و رتبه بندی کنند. و به آن‌ها رتبه بالاتری نسبت به سایر وب سایت‌ها بدهد. پس واضح است که انتظار می‌رود هر فروشگاه اینترنتی که راه اندازی کرده‌اید معتبرتر، متنوع‌تر باشد. همچنین بتواند رضایت کاربران را جلب کند و در واقع کاربران بتوانند خریدی امن و راحت را تجربه کنند. سایت شما باید توجه گوگل را به خود جلب کند تا رنک و رتبه بالاتری را بگیرید. زمانی که بتوانید خدمات 24 ساعته را به کاربران خود ارائه دهید، مسلماً این موضوع از دید گوگل و گوگل زبرا پنهان نخواهد ماند و بر رتبه وب سایت شما تأثیر می‌گذارد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی بهینه داشته باشیم؟

نحوه طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی و بهینه سازی آن نیاز به اطلاعات مهم زیادی در این زمینه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. نکاتی که باید هنگام بهینه سازی فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید:

  • یک فروشگاه آنلاین دارای گواهینامه SSL فعال است.
  • آدرس و اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی موجود در فروشگاه اینترنتی باید واقعی باشد.
  • فروشگاه آنلاین باید پشتیبانی سریع مشتری برای محصولات با کیفیت بالا داشته باشد.
  • کالای ارائه شده باید دارای توضیحات و اطلاعات کامل به همراه قیمت باشد.
  • در فروشگاه اینترنتی کاربر باید این امکان را داشته باشد که هر محصولی را که می‌خواهد انتخاب کند.
  • سرعت سایت شما باید بالا باشد تا کاربران شما خسته نشوند.

دلیل نامگذاری الگوریتم گورخر چیست؟

دلیل نامگذاری الگوریتم گورخر حذف و دفع متجاوزان است. زیرا بدن گورخر راه راه است و همین امر باعث می‌شود حیوانات و حشراتی که نیش دارند به دلیل رنگ آن نتوانند به آن نزدیک شوند. در واقع این رنگ مانع از نزدیک شدن به آن‌ها می‌شود. سایت‌های فروشگاهی بی کیفیت مانند این حیوانات موذی هستند که در اطراف گوگل دفع می‌شوند و جذب آن نمی‌شوند. در نتیجه وب سایت‌های فروشگاهی باید این الگوریتم را رعایت کنند تا در سئوی خود مشکلی نداشته باشند.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button