ایمیل مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی است که میتواند مشتریان لیست ایمیل فرد را از محصولات جدید، تخفیفها و سایر خدمات آگاه کند. در این مقاله ما در مورد اینکه چگونه ایمیل مارکتینگ و استفاده از ایمیلهای تبلیغاتی که میتواند به فرد در رشد کسبوکار کمک کند، صحبت خواهیم کرد و نکاتی را ارائه خواهیم داد که به صاحبان کسب و کار کمک میکند یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق را شروع کنند.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ایمیلی یک کانال بازاریابی قدرتمند، نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسبوکار استفاده میکند. این روش میتواند به آگاهی مشتریان از آخرین موارد یا پیشنهادات فرد کمک کند. همچنین میتواند نقش اساسی در استراتژی بازاریابی افراد با تولید سرنخ، آگاهی از برند، ایجاد روابط یا درگیر نگهداشتن مشتریان بین خرید از طریق انواع مختلف ایمیلهای بازاریابی داشته باشد. ایمیل مارکتینگ زمانی اتفاق میافتد که صاحبان کسب و کار یک پیام ایمیل تجاری را برای ایمیل مشترکین خود ارسال میکنند.
مخاطبینی که در لیست ایمیل ثبت نام کرده اند و به طور صریح اجازه دریافت ایمیل از سمت صاحبان کسب و کار را دادهاند. بازاریابی ایمیلی برای اطلاع رسانی، افزایش فروش و ایجاد جامعهای پیرامون برند صاحب کسب و کار(مثلاً با یک خبرنامه)استفاده میشود. ایمیل مارکتینگ مدرن از ارسال نامههای انبوه یکسان فاصله گرفته و به جای آن بر رضایت، تقسیمبندی و شخصیسازی تمرکز دارد.
مزایای ایمیل مارکتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟
از تأیید سفارش گرفته تا خبرنامه، ایمیلها میتوانند یکی از جنبههای اساسی رشد و مدیریت کسبوکار افراد باشند. ایمیل مارکتینگ به تحقق 3 هدف کلیدی کمک میکند:
1. فروش محصولات و خدمات شما
برای افزایش فروش میتوانید یک کمپین بازاریابی ایمیلی برای مشترکین خود ارسال کنید. سایر تکنیکهای ایمیل مارکتینگ که برای افزایش نرخ تبدیل شناخته شدهاند عبارتند از:
- ارسال ایمیل تخفیف یا پیشنهاد ویژه (ایمیلهای تولد/سالگرد، ایمیلهای خوش آمد گویی، ایمیلهای نامزدی مجدد)
- ایمیلهای سبد خرید رها شده (هر زمان که بازدیدکنندهای سبد خرید را در فروشگاه آنلاین را رها میکند فعال میشود)
2. آگاهی از برند
نکته جالب در مورد ایمیل این است که به صاحبان کسب و کار این امکان را میدهد که مستقیماً با شخص خریدار ارتباط برقرار کنید. نمایش در صندوق ورودی ایمیل شخصی به برند کمک میکند تا در ذهن خود باقی بماند. یک ایمیل بازاریابی شخصی تاثیرگذارتر از یک پست رسانه اجتماعی است که در آن صاحبان وبسایت نمیتوانید مطمئن باشید که آیا کسی واقعاً پیامی که ارسال شده است را دیده است یا خیر. یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی، مقیاس پذیری آن است. این بدان معناست که میتوان ایمیلها را با هزینه نسبتاً کم (در مقایسه با سایر کانال های بازاریابی) به تعداد زیادی از گیرندگان ارسال کرد.
3. وفاداری مشتری
ایمیل باعث وفاداری مشتری در هر مرحله از سفر خریدار میشود: پرورش سرنخ، تبدیل، پذیرش، حفظ. این یک ابزار قدرتمند برای ایجاد یک جامعه است، همانطور که در راهنمای ما برای ایجاد روابط با ایمیل به طور مفصل بحث شده است . میتوانید محتوای خبرنامه را به قدری خوب ایجاد کنید که مشترکین هر هفته منتظر رسیدن آن باشند. به خواندن ادامه دهید و ما خواهیم داد که چگونه.
چرا بازاریابی ایمیلی مهم است؟
در ادامه بررسی خواهیم کرد که چرا بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد:
دسترسی
ایمیل برای همه گروههای سنی قابلدسترسی است. این موضوع باعث میشود کانال فروش به روی طیف گستردهای از مخاطبان باز باشد. درست است که در عصر دیجیتال زندگی کنیم، اما استفاده از اینترنت برای همه راحت نیست. بااینحال، اکثر مردم میدانند چگونه ایمیل خود را بررسی کنند. ازآنجاکه باکس ورودی ایمیل مانند اساماس است اغلب افراد با بازکردن باکس ایمیل بهراحتی تمامی ایمیلهای خود را مطالعه میکنند.
توان مالی
ایمیل مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه است. اکثر ابزارهای ایمیل مارکتینگ بستههای قیمتی را متناسب با همه بودجهها ارائه میدهند. بسیاری از ابزارهای ایمیل مانند Sendinblue برنامههای رایگان را به راحتی ارائه میدهند. این برنامهها برای کسانی که میخواهند برای اولین بار ایمیل مارکتینگ را امتحان کند، ایده آل هستند. در این حالت پس از تستگیری میتوانید نرمافزار را خریداری کنید.
بازاریابی ایمیلی چگونه کار میکند و ESPها چه چیزی هستند؟
کسبوکارها از یک سیستم اتوماسیون که بهعنوان ارائهدهنده خدمات ایمیل (ESP) شناخته میشود، برای ارسال ایمیلهای بازاریابی استفاده میکنند. در واقع ارائهدهنده خدمات ایمیل، نرمافزاری است که کمپینهای بازاریابی ایمیلی را ارسال و مدیریت میکند. همچنین به عنوان یک پلت فرم ایمیل مارکتینگ، ابزار ایمیل مارکتینگ، خدمات ایمیل مارکتینگ یا نرم افزار ایمیل مارکتینگ نیز شناخته میشود.
اکنون ممکن است از خود بپرسید، آیا نمیتوانم ایمیلهای بازاریابی را با ارائهدهنده صندوق ورودی معمولی خود ارسال کنم؟ آیا واقعاً باید برای این سرویس ایمیل اضافی هزینه کنم؟ از نظر فنی، این امکان وجود دارد اما احتمالاً با محدودیت پهنای باند ایمیل، طراحی و مهمتر از آن، تحویل ایمیل با مشکل مواجه خواهید شد. دلیلم هم این است که ارائهدهندگان خدمات اینترنتی مانند Gmail، Outlook، Yahoo و غیره برای استفاده شخصی طراحی شدهاند، نه برای حجم بالای ایمیل.
بنابراین وقتی ایمیل انبوه از یک ISP شخصی ارسال میشود، به راحتی توسط فیلترهای اسپمر یا هرزنامه علامتگذاری میشود و حساب فرد میتواند برای فعالیت مشکوک غیرفعال شود. از سوی دیگر، ESPها زیرساختهای لازم را برای اطمینان از تحویل ایمیل یا به عبارتی توانایی ارسال ایمیلها در صندوق ورودی را دارند. اگر میخواهید از همان روز اول خود را برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ آماده کنید، یک سرویس ایمیل مارکتینگ اختصاصی برای خود تهیه کنید.
چگونه بازاریابی ایمیلی را شروع کنیم: به چه چیزی نیاز دارم؟
برای اجرای کمپینهای بازاریابی ایمیلی به دو چیز نیاز دارید.
- نرم افزار ایمیل مارکتینگ
- یک لیست ایمیل
لیست ایمیل، شامل آدرسهای ایمیل از مشترکین با تقسیم بندی صحیح است. بهتر است از خرید لیست اجتناب کنید و به جای آن روی افرادی که مخاطبین کسب و کار هستند، مانور دهید. زیرا هرکسی که در آن لیست ایمیل قرار دارد باید مجوز صریح خود را برای حضور در آنجا داده باشد. معنی آن چیست؟ این بدان معناست که وقتی آدرس ایمیل خود را در فرم ثبتنام ایمیل در وبلاگ، وبسایت، صفحات فرود، رسانههای اجتماعی یا هر جای دیگری وارد کردهاند، با دریافت ایمیل موافقت کردند. بازاریابی مبتنی بر مجوز برای انطباق با قوانین حفاظت از دادهها و حفظ یکپارچگی برند کسب و کار ضروری است. از این گذشته، هیچکس از یک اسپمر خوشش نمیآید. در واقع برای کسی که به دریافت ایمیل از شما علاقهای ندارد، ایمیل ارسالی شما یک اسمپر یا هرزنامه به حساب میآید.
چگونه اولین کمپین بازاریابی ایمیلی خود را ایجاد کنید:
برای انجام اینکار بهتر است به ترتیب موارد زیر را انجام دهید:
نرمافزار ایمیل مارکتینگ مناسب را انتخاب کنید
اولین قدم پیدا کردن یک ESP برای ارسال و مدیریت کمپینهای ایمیل و مشترکین ایمیل شماست. ابزارهای محبوب ایمیل عبارتند از:
- Sendinblue، Mailchimp
- Constant Contac
- Convertkit
- Mailjet
- Mailerlite
- HubSpot
نامبردن از چند مورد با وجود صدها ESP در بازار، کار سختی است و از آن سختتر انتخاب مورد مناسب است. بهمنظور انتخاب بهترین پلتفرم، باید بین ویژگیهای ضروری و ویژگیهای خوب برای انجام ایمیل مارکتینگ، تمایز قائل شوید. یک لیست تهیه کنید و پرسشهایی که به افراد کمک میکند تا با خواستههای ضروری آشنا شوند باید یادداشت شوند.
پرسشهایی مانند:
- بودجه چقدر است؟ اگر بسیار محدود است، خدمات ایمیل مارکتینگ ارزان باید نقطه شروع باشد.
- کسب و کارها قصد دارند چه نوع ایمیلهایی ارسال کنید و هرچند وقت یکبار؟ این ایدهای از حجم ایمیل موردنیاز(تعداد ایمیلهای ارسالی) میدهد. اگر قبلاً فهرستی از مخاطبین انتخاب شده دارید، چند نفر وجود دارد؟
- در طراحی ایمیل چه سطح مهارتی دارید؟ افراد مبتدی، باید از یک ویرایشگر ایمیل استفاده کنند، زیرا استفاده از آن سادهتر است. قالبهای ایمیل نیز مفید خواهند بود. برعکس، اگر افراد ترجیح دهند ایمیلها را از ابتدا کدنویسی کنند، مطمئناً به دنبال ویرایشگر HTML خواهند بود.
- آیا قصد دارید گردش کار ایمیل خودکار را راه اندازی کنید؟ ببینید ESP بالقوه از نظر اتوماسیون بازاریابی ایمیلی چه ارائه می دهد. برخی راه حل ها فقط پاسخگوی خودکار اولیه را ارائه میدهند.
- آیا کسب و کار شما ایمیلهای تراکنشی ارسال میکند؟ توجه داشته باشید که این ایمیلها در حیطه ایمیل مارکتینگ محسوب نمیشوند. برخی از افراد دوست دارند این ایمیلها را با یک سرویس جداگانه مدیریت کنند، برخی دیگر همه ایمیلها را در یک سقف با ابزاری مانند Sendinblue ترجیح میدهند.
ویژگی خوب پلتفرم
همچنین ایده خوبی است که نیازهای آینده خود را در نظر بگیرید. ESP مورد علاقه خود را پیدا کردید؟ چند شبیه سازی انجام دهید. خوب، اگر لیست من به X برسد، هزینه این ESP چقدر خواهد بود؟ اگر بخواهم X را به استراتژی خود اضافه کنم، آیا این ESP مجموعه ویژگیهایی را دارد که از من پشتیبانی کند؟ کمی پیشبینی خوشبینانه به آینده خوب است، اما فریب نخورید. در حال حاضر روی موارد ضروری تمرکز کنید.
لیست ایمیل خود را بسازید
اکثر ESPها به شما این امکان را می دهند که فرمهای اشتراک را ایجاد کنید تا در وبسایت خود جاسازی شوند. هنگام ایجاد فرم اشتراک، در مورد روند ثبتنام خود کاملاً واضح باشید یعنی بگویید مشترکین چه نوع محتوای ایمیلی را دریافت خواهند کرد و هر چند وقت یکبار این اتفاق میافتد. اگر وعده یک خبرنامه ایمیلی دو هفتهای با نکات بازاریابی محتوا را میدهید ، به آن پایبند باشید. اگر شروع به ارسال محتوای تبلیغاتی نامرتبط کردید، انتظار داشته باشید که مردم اشتراک خود را لغو کنند یا بدتر از آن، ایمیلهای ارسالی شما را به عنوان اسپمر علامتگذاری کنند.
برای ساخت یک لیست خوب اقدامات زیر را انجام دهید:
- فرمهای انتخاب را به وبسایت خود و سایر شبکههای اجتماعی اضافه کنید.
- فرم اشتراک ایمیل خود را در مکانهای بسیار قابل مشاهده قرار دهید. کانونهای معمول فرم اشتراک شامل پستهای وبلاگ، صفحه اصلی و صفحه تماس است. در بیو یا پستهای خود، فرمها لینک کسب و کار خود را در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
- گزینه ثبتنام را بهعنوان بخشی از فرآیند پرداخت وارد کنید.
- یک کتاب الکترونیکی منحصربهفرد، گزارش، چکلیست یا اینفوگرافیک ایجاد کنید و به کاربر پیشنهاد دهید در ازای آدرس ایمیل خود، آن را بهصورت رایگان دانلود کند.
- پیشنهادات و تخفیفهای ویژه راهی عالی برای جذب افراد به لیست شماست. به عنوان مثال برخی از برندهای بزرگ مانند پوشاک مانگو با عضویت در خبرنامه آنها برای اولین سفارش مشتریان خود 10 درصد تخفیف ارائه میدهد. شما میتوانید همین امر را در مقیاس کوچک برای کسب و کار خود را در نظر بگیرید.
یک ایمیل خوش آمد گویی برای مشترکین جدید تنظیم کنید.
وقتی شخصی در لیست ایمیل شما ثبتنام میکند، توجه او را به خود جلب کردهاید. اکنون زمان آن است که با یک ایمیل خوش آمدگویی، آنها را بیشتر درگیر کنید. ایمیل خوشآمدگویی یک پیام خودکار است که برای مشتریان و مشترکین جدید ارسال میشود. ایده این است که نام تجاری خود و هر محتوایی که رابطه شما را با مشترک برقرار میکند معرفی کنید- تخفیف خوش آمدگویی، لینک به آخرین مقالات، اطلاعات مفید و غیره.
هدف کمپین ایمیل مارکتینگ خود را مشخص کنید.
حالا که تمایل به انجام ایمیل مارکتینگ دارید و شروع به ساخت لیست ایمیل خود کردهاید، وقت آن است که به آنچه میخواهید از این اولین کمپین به دست آورید فکر کنید. هر کمپین بازاریابی ایمیلی باید هدف مشخصی داشته باشد. ممکن است هدف شما صرفا کمپین تبلیغاتی باشد. نمونههایی از اهداف مشترک عبارتند از:
- تبلیغ یک محصول جدید
- به اشتراک گذاشتن تخفیف با مشتریان وفادار
- دریافت دانلودهای بیشتر برای آخرین کتاب الکترونیکی خود
- بهروزرسانی مشترکین در مورد برخی از اخبار مهم شرکت
- اهداف شما میتوانند بسیار خاص یا گسترده باشند – تا زمانی که با کسبوکار و مخاطبان شما مطابقت داشته باشند.
- با درنظرگرفتن یک هدف روشن، ایجاد محتوای ایمیل شما آسانتر خواهد بود.
یک ایمیل با طراحی پاسخگو بسازید.
پس از ارسال ایمیلهای کمپین، باید نسبت به بازخوردها واکنش نشان دهید. ممکن است از خود بپرسید، آیا باید یک طراح ایمیل استخدام کنم؟ اگر بوت استرپ دارید و بودجه ندارید، نیازی نیست. اکثر پلتفرمهای خدمات ایمیل مارکتینگ، دارای نوعی ویرایشگر ایمیل Drag & Drop هستند. این ویرایشگرها برای تولید طرحهای تمیز، ساده و بدون دردسر عالی هستند. البته، این از ارزش داشتن یک طراح ایمیل اختصاصی، به خصوص برای تجارت الکترونیک نمیکاهد.
یک طراح ایمیل به کسب و کار کمک میکند تا با قالبهای سفارشی از دیگران متمایز شوید. با استفاده از قالبهای ایمیل آماده در زمان صرفه جویی کنید. قالبهای بازاریابی ایمیلی میانبر عالی برای طراحی ایمیل برجسته هستند. اگر سرویس ایمیل مارکتینگ شما قالبهایی ارائه میدهد، یکی را که دوست دارید انتخاب کنید و آن را شخصی سازی کنید تا با رنگ و فونت برند کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. بارها و بارها از الگو برای خبرنامههای ایمیلی آینده استفاده کنید. تنها کاری که هر بار انجام میدهید این است که محتوا را بهروز کنید. به عنوان مثال، Sendinblue بیش از 70 قالب در گالری قالب ایمیل خود دارد. همچنین تعداد زیادی قالب ایمیل رایگان از منابع دیگر موجود است.
نرخ باز شدن ایمیل، کلیک ها و تبدیل های خود را بهینه کنید
چندین راه برای افزایش بازشدن ایمیل و نرخ تبدیل وجود دارد که در لیست زیر به بهترین موارد آن اشاره میکنیم:
نام فرستنده بسیار اهمیت دارد
از نام فرستنده ایمیل شروع میشود. نام و آدرس فرستنده باید به راحتی قابل تشخیص باشد. وقتی ایمیلی دریافت میکنید، اولین چیزی که به آن نگاه میکنید چیست؟ نام فرستنده اولین چیزی است ناخودآگاه گیرنده پاسخ میدهد: آیا این ایمیل واقعی است یا اسپمر است؟ بهترین راه برای تقویت اعتماد و شناخت برند این است که نام تجاری خود را در نام فرستنده بگنجانید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:
نام شرکت / نام تجاری / خبرنامه شما بهتنهایی
برای اینکه بهراحتی در صندوق ورودی شناسایی شوید، از یک نام و آدرس فرستنده برای همه کمپینها استفاده کنید. از آدرسهای ایمیل بدون پاسخ خودداری کنید، زیرا این آدرسها اعتماد به برند شما را کاهش میدهند و مانع از تماس مشترکین با سؤالات میشوند.
یک موضوع ایمیل جذاب بنویسید
معرفی مهمترین عنصر کمپین ایمیل مارکتینگ: خط موضوع یا subject ایمیل. این یک جمله تقریباً تعیین میکند که آیا ایمیل شما خوانده میشود یا خیر. و با وجود رقابت زیاد در صندوق ورودی این روزها، باید برجسته شود. هدف ایجاد فتنه یا تمایل به باز کردن فقط در چند کلمه باشد.
- موضوع را به 50 کاراکتر محدود کنید.
- جالبترین پیشنهاد خود را برجسته کنید.
- سعی کنید از تیتری استفاده کنید که احساست و طمع مشتری را هدف بگیرد.
بهترین منابع suject برای افزایش نرخ بازدید
متن پیشنمایش ایمیل خود را بهینه کنید. پیشهدر ایمیل (متن پیشنمایش که همچنین شناخته میشود) قطعهای از متن است که بعد از موضوع ایمیل در سرویسگیرندهها و دستگاههای ایمیل خاص ظاهر میشود. پیشنمایش زمینه ارزشمندی به خط موضوع شما اضافه میکند و میتواند به میزان قابل توجهی نرخ باز شدن شما را افزایش دهد. خط موضوع و پیشهدر باید با هم کار کنند تا داستانی را برای خواننده شروع کنند.
کمپین ایمیل خود را قبل از ارسال تست کنید
همیشه قبل از اینکه رسماً روی ارسال کلیک کنید، یک ایمیل آزمایشی ارسال کنید. اشتباهات کوچک بهراحتی میتوانند از بین بروند و به تصویر برند شما آسیب برسانند. چشمان خود را برای موارد زیر نگه دارید:
- غلط املایی
- لینکهای نادرست
- خطاهای قالببندی متن
از برخی از اعضای تیم بخواهید ایمیل آزمایشی را هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه تصحیح و بررسی کنند. اگر با Sendinblue هستید، از ویژگی پیشنمایش ایمیل برای آزمایش اندازههای مختلف صفحهنمایش و کلاینتهای ایمیل استفاده کنید.
و هنگامی که همه چیز خوب است، دوباره بررسی کنید که لیست ایمیل مناسب را انتخاب کردهاید.
کمپین خود را برای زمان مناسب برنامهریزی کنید
بهجای انتخاب یک روز و زمان تصادفی، استراتژیک باشید. بر اساس اطلاعاتی که در مورد مخاطبان دارید، زمانی را انتخاب کنید که برای مخاطبانتان منطقی باشد. بیشتر مردم تمایل دارند فقط چند بار در روز به صندوق ورودی خود مراجعه کنند. زمانی را پیدا کنید که وقتی مشترکین ایمیل های خود را چک می کنند، در صدر صندوق ورودی قرار بگیرید. این مطمئناً نرخ باز شما را افزایش می دهد.کمپین های بازاریابی ایمیلی زمانی که سه شنبه یا پنج شنبه صبح ها حدود ساعت 10 صبح یا بعد از ظهرها حدود ساعت 2 بعد از ظهر ارسال می شوند، عملکرد بهتری دارند.
منطقی است که بسیاری از مردم صبح هنگام رسیدن به محل کار و همچنین پس از بازگشت از ناهار ایمیل های خود را چک می کنند.اما، آنچه برای بیشتر کار می کند ممکن است برای شما بهترین کار را نداشته باشد. مهم است که زمانهای مختلف را آزمایش کنید تا ببینید نقطهی شیرین شما کجاست. برخی از پلتفرمها بخش زمان بندی را به صورت پرمیوم یعنی با پرداخت هزینه ارائه میدهند به عنوان مثال کاربران Sendinblue Premium به Send Time Optimization دسترسی دارند که بهترین زمان را برای هر مخاطب بر اساس دادههای تعامل قبلی انتخاب میکند.
نتایج کمپین را رصد کنید
تجزیهوتحلیل معیارهای کلیدی بازاریابی ایمیلی به شما میآموزد که چگونه در کمپینهای آینده بهتر عمل کنید. به عنوان یک بازاریاب ایمیل مبتدی، همیشه زمینههایی برای بهبود وجود خواهد داشت. اکثر ESP ها دارای یک داشبورد تجزیه و تحلیل با حداقل معیارهای زیر هستند:
- بررسی نرخ بازکردن: نسبت تعداد افرادی که ایمیل شما را باز کردند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
- نرخ کلیک: نسبت تعداد افرادی که روی پیوندی در ایمیل شما کلیک کردهاند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان.
- نرخ لغو اشتراک: تعداد افرادی که اشتراک را لغو کردند تقسیم بر تعداد کل گیرندگان (امیدواریم تاحدامکان نزدیک به صفر باشد). اگر این عدد زیاد است، باید فرکانس و تقسیمبندی ایمیل خود را بررسی کنید – بهزودی جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.
- بررسی نرخ پرش: تعداد ایمیلهایی که تحویل داده نشدند تقسیم بر تعداد کل ایمیلهای ارسال شده. پرشهای نرم به دلیل مشکلات موقتی مانند پر بودن صندوق ورودی گیرنده است. از سوی دیگر، پرشهای سخت به دلیل مشکلات دائمی (مانند آدرس ایمیل غیرفعال) است.
بهترین روش های ایمیل مارکتینگ
سری ایمیل خوش آمدید:
بهمحض ثبت ایمیل برای مخاطب ارسال میشود تا هم مخاطب خیالش از ثبتنام راحت شود و هم ایجاد احترام و تشکر به مخاطب رعایت شود.
کمپین تبلیغاتی استاندارد:
این کمپینها میتواند هرچند ماه یکبار یا با رسیدن محصولات و خدمات جدید برای مخاطبین ارسال شود تا در جریان جدیدترین موضوعات کسبوکار شما قرار بگیرند.
کمپین فصلی:
وجود آفر در برخی فصلها به مشتریان کمک میکند تا از تخفیفهای برند شما استفاده کنند. چهبهتر که بخش عمدهای از این مشتریان از لیست ایمیل شما باشند تا تبدلی به مشتریان وفادار شوند.
سری ایمیلهای تحریک شده:
این ایمیلها نیز با هدرهایی جنجالی میتوانند نظر هر کاربری را جذب کنند. این نوع ایمیل مارکتینگ روی تحریک احساسات مخاطب تأثیر میگذارد. مانند کد تخفیف اختصاصی، اشتراک محدود، زمان باقیمانده از کمپین و.
پس از خرید:
درست است که ایمیل ثبت خرید جزو ایمیل مارکتینگ نیست اما ایمیل تشکر از خرید میتواند در لیست ایمیل مارکتینگ باشد. برخی از برنده در این ایمیلها از ایجاد کد اشتراکی جدید برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار استفاده میکنند.
ایمیل مارکتینگ خبرنامه:
میتوانید با آنالیز محصولات موردعلاقه مشتریان خود، ایمیلی درمورد شارژ مجدد، محصولات مشابه و مکمل برای آنها ارسال کنید. برخی از فروشگاههای اینترنتی، در صورت اتمام یک محصول گزینهای تحت عنوان به من خبر بده ایجاد میکنند. درصورتیکه مشتری روی این گزینه کلیک کند، ایمیل آن خواسته میشود و در صورت شارژ محصول ایمیلی برای مشتری ارسال میشود. همچنین میتوانید درمورد آخرین تحولات کسبوکار خود نیز ایمیلی با مخاطب به اشتراک بگذارید.
کمپین ترک سبد خرید:
گاهی اوقات برخی از افراد تمایل به خرید دارند اما به نظرشان یک محصول گرانتر از بودجهشان است و ممکن است آن محصولات را در سبد خرید رها کرده و سایت خارج شوند. شما میتوانید در صورت تخفیف خوردن این محصولات از یک ایمیل استفاده کنید تا به مشتری اطلاع دهید قیمت محصول بهتر شده است.
کلام آخر
هرگز قدرت ایمیل مارکتینگ را دستکم نگیرید. بخش بسیاری از مخاطبان خرید اینترنتی نسل جوان هستند که روزانه ایمیل باکس خود را چک میکنند و معمولاً از هیچ آفری نمیگذرند. ایمیل مارکتینگ به شما کمک خواهد کرد با کمترین هزینه این گروه بزرگ از مشتریان را بهراحتی هدف بگیرید.
نظرات
0 دیدگاه