کسب درآمد از یوتیوب یک رویا نیست!
کسب درآمد از یوتیوب یک رویا نیست. بااینحال، مانند همه مشاغل، به مهارت، اشتیاق و زمان نیاز دارد. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد برنامه یوتیوب پیدا خواهید کرد، نحوه باز کردن کانال و نحوه کسب درآمد از یک ویدئو را خواهید فهمید. علاوه بر درآمد کلاسیک به ازای هر بازدید، فهرستی از روشهای جایگزین را نیز گردآوری کردهایم. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق یوتیوب هستید در ادادمه همراه ما باشید.
برای کسب درآمد از یوتیوب چند عضو لازم است؟
طبق قوانین برنامه شریک، برای شروع کسب درآمد در YouTube به حداقل 1000 عضو کانال نیاز دارید.
بااینحال، پتانسیل کسب درآمد یک کانال نهتنها به تعداد عضویت بستگی دارد، بلکه به سطح تعامل کاربر، بازاری که کانال هدف قرار میدهد و روشهای مورداستفاده برای کسب درآمد نیز بستگی دارد.
کافی است بگوییم که پردرآمدترین ستارههای یوتیوب نهتنها از بازدیدها کسب میکنند، بلکه به لطف مشارکت و قراردادهای حمایت مالی با برندهای دیگر، درآمد دیگری نیز از کانال خود دارند.
بهعنوانمثال، کانالهایی مانند PewDiePie که یکی از پرطرفدارترینها در جهان با بیش از 100 میلیون طرفدار است، صدها هزار دلار برای یک ویدئوی حمایت شده به دست میآورند !
بهطورکلی یک برنامه پاداش YouTube با سطوح مختلف مزایا وجود دارد:
- گرافیت (حداکثر 1000 عضو): ماهنامه ایجاد خبرنامه و دسترسی به آکادمی
- اوپال (حداکثر 10000 عضو): دسترسی به دورههای آکادمی خاص برای افزایش تعداد فالوورهای خود
- برنز (حداکثر 100000 عضو): دسترسی به منابع تولید YouTube Space، شرکت در رقابت NextUp
- نقرهای و بالاتر (100000+ عضو): مدیر اختصاصی YouTube، دکمه پخش YouTube (نقره برای 100000 مشترک، طلا برای 1 میلیون و الماس برای 10 میلیون مشترک).
برای کسب در یوتیوب چند بازدید لازم است؟
برای شروع کسب درآمد در YouTube باید حداقل 4000 بازدید در 12 ماه گذشته داشته باشید. بااینحال، بازدیدها تأثیر مستقیمی بر کل درآمدی که میتوان از YouTube به دست آورد، ندارد؛ بنابراین بیایید با هم بفهمیم که یوتیوب چقدر میپردازد و معیارهای ارزیابی یک کانال برای تعیین درآمد کل آن چیست.
YouTube چقدر پرداخت میکند؟
همانطور که قبلاً ذکر کردیم، برای کسب درآمد با YouTube چندین گزینه وجود دارد که تعیین غرامت دریافت شده توسط سازنده برای آنها آسان نیست.
یوتیوب برای بازدید از محتوای منتشر شده هزینهای پرداخت نمیکند، اما هزینهای را برای سایر عناصر مکمل برای تماشای یک ویدئو (بالا از همه تبلیغات) ارائه میدهد. واضح است که این یک پیامد غیرمستقیم دارد: هرچه تعداد بازدیدها در YouTube بیشتر باشد، پاداش مالی بالاتری خواهد داشت.
برای اینکه بفهمید چقدر پیچیده است محاسبه میزان درآمد شما از YouTube، اجازه دهید تبلیغات را بهعنوانمثال در نظر بگیریم. یک تبلیغ را میتوان بر اساس CPM (هزینه هر 1000 بازدید) یا CPC (هزینه هر کلیک) رتبهبندی کرد. اساساً، با تعداد یکسان تبلیغات ویدئویی و بازدید، دو یوتیوبر میتوانند ارقام کاملاً متفاوتی کسب کنند، زیرا آنها بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی میشوند (بازدیدها در مقابل کلیکها).
واقعیت جالب: پردرآمدترین یوتیوبر سال 2020 رایان کاجی بود که 25 میلیون دلار درآمد داشت و تنها 9 سال سن داشت!
کسب درآمد از یوتیوب چه کنیم؟
براب کسب درآمد از یوتیوب چندین استراتژی در دسترس دارید که بسیاری از آنها از استفاده ساده از پلتفرم ناشی میشوند:
نحوه پیوستن به partner YouTube
اولین چیزی که باید در مورد این برنامه بدانید این است که همه نمیتوانند دسترسی داشته باشند اما حداقل نیازها وجود دارد. اولازهمه باید قوانین کسب درآمد از کانالهای یوتیوب را رعایت کنید. آنها قوانینی هستند که به شما امکان کسب درآمد را میدهند. فقط اگر در کشوری زندگی میکنید که برنامه در دسترس است، میتوانید بخشی از آن باشید.
اما برای ما که تحریم هستیم چطور؟
راحتترین کار این است که در صورت داشتن اقوام در خارج از کشور از آنها کمک بگیرید. در واقع از آنها بخواهید تا با ایمیل خود حساب یوتیوب بازکننده و شمارا بهعنوان یکی از مدیران کانال یوتیوب خود قرار دهند. در این صورت در آمد حاصل از این کانال بهحساب آن شخص در خارج از ایران واریز میشود و در نهایت از طریق صرافی پول را برای شما ارسال میکند.
راه دیگری نیز وجود دارد که البته ریسک آن بالا است.
شما باید در ابتدا یک سرور مجازی تهیه کنید و سپس از طریق آن یک حساب پی پل (Pay Pal) ایجاد کنید و تمام واریزهای یوتیوب را از این طریق برداشت کنید. برخی از شرکتها خدماتی چون افتتاح حساب در pay bal را ارائه میدهند و یا به شما کمک میکنند تا حساب بینالمللی افتتاح کنید که البته همیشه شدنی نیست.
دسترسی به برنامه
YouTube کانال شما را بهطورکلی بررسی میکند تا مطمئن شود که با تمام خطمشیها مطابقت دارد. پس از پذیرش، این پلتفرم به شما امکان میدهد تا کسب درآمد را فعال کنید و میتوانید از YouTube شروع به کسب درآمد کنید.
با فروش محصولات خود با یوتیوب درآمد کسب کنید
اگر نمیدانید از کجا شروع کنید، تقریباً همیشه انتخاب چیزی برای فروش آنلاین یک تجارت است. اما اگر یک کانال یوتیوب با دنبالکنندگان وفادار دارید، ممکن است طرفداران شما علاقهمند به خرید محصولات مرتبط با برند شما باشند!
علاوه بر اینکه راه دیگری برای کسب درآمد در یوتیوب است، فروش محصولات شخصی مزایای بیشتری نیز دارد. در واقع، شما کانال خود را به دنیای واقعی منتقل خواهید کرد، رابطه با طرفداران خود را تقویت خواهید کرد و دید خود را به میزان قابلتوجهی افزایش خواهید داد.
تکیه بر سرمایه هواداران
یک جایگزین برای تأمین مالی جمعی، تأمین مالی طرفداران است. این روش کسب درآمد با YouTube به شما این امکان را میدهد که مستقیماً از مخاطبان خود کمک مالی یا کمک مالی دریافت کنید.
مفهوم پشتوانه سرمایهگذاری طرفداران این است: شما مطالبی را در کانال خود ارسال میکنید بدون اینکه مخاطب را مجبور به پرداخت هزینه برای دسترسی به این محتوا کنید. با ادامه پست محتوایی که برای مخاطبانتان به طور منظم جالب است، طرفداران شما به شما و کانالتان وفادار خواهند بود و ممکن است برای کمک مالی به شما فشار بیاورند.همچنین ممکن است راههای نوآورانهای برای جذب بازدیدکنندگان وفادار پیدا کنید و به آنها برای حمایتشان پاداش دهید.
به اشخاص ثالث اجازه دهید از محتوای شما استفاده کنند
یکی از مؤثرترین راههای کسب درآمد از یوتیوب، مشارکت با شرکتهای شخص ثالث است.اگر بتوانید یک ویدئوی ویروسی بسازید که تأثیر زیادی روی مخاطبان شما داشته باشد، میتوانید در ازای دریافت هزینه، اجازه استفاده از محتوای خود را دهید. بسته به نوع ویدئویی که پست میکنید، ممکن است برنامههای تلویزیونی، وبسایتها یا سایر نویسندگان ویدئو با شما تماس بگیرند.
به کپیرایت توجه کنید
حق نسخهبرداری موضوعی ویژه برای انجمن YouTube است. در بسیاری از کشورها، زمانی که شخصی یک اثر اصلی را در یک رسانه فیزیکی ایجاد میکند، به طور خودکار مالک حق چاپ است و بنابراین حق انحصاری استفاده از آن اثر را دارد. در بیشتر موارد، فقط مالک حق چاپ میتواند نشان دهد که آیا شخص دیگری مجاز به استفاده از آن محتوا است یا خیر.
اینفلوئنسرها و بازاریابی وابسته
اینفلوئنسر مارکتینگ یکروند روبهرشد است. شرکتهای بیشتری تصمیم میگیرند بودجه خود را در بازاریابی رسانههای اجتماعی سرمایهگذاری کنند و اگر کانالی دارید و قادر به مذاکره با شرکتهای مناسب هستید، این یک امکان عالی برای کسب درآمد از یوتیوب ، ابتدا باید نرخ پایه خود را تعیین کنید. معمولاً این شامل ضرب تعداد بازدیدهایی است که ویدئوهای شما دریافت میکنند در رقمی بین 5 تا 15 سنت. بر اساس نفوذ و محبوبیت خود و بر اساس عواملی مانند مخاطبان، محتوا و بازار هدفتان، ممکن است بتوانید معاملات سودآوری انجام دهید.
اگر این ارقام واضح نیستند، بهخاطر داشته باشید که به طور متوسط یک اینفلوئنسر سطح متوسط بین 200 تا 500 دلار در هر پست درآمد دارد.
فاکتور مهمی که باید در نظر داشته باشید، اگر تصمیم دارید با یوتیوب بهعنوان یک اینفلوئنسر درآمد کسب کنید، این است که با فالوورهای خود شفاف باشید. شما باید بیان کنید که آیا محتوا حمایت مالی شده است یا خیر، از معرفی محصولات یا خدماتی که به آن اعتقاد ندارید اجتناب کنید و همیشه به یاد داشته باشید که با طرفداران خود صادق باشید.
اینفلوئنسر مارکتینگ میتواند دو هدف اصلی داشته باشد:
افزایش فروش یا افزایش آگاهی از برند. انجام اینفلوئنسر مارکتینگ در یوتیوب به برندها این امکان را میدهد که به هر دو نتیجه به طور همزمان دست یابند.
یوتیوب یک پلتفرم خاص است دقیقاً به این دلیل که برای هر قسمت از قیف فروش یک محصول یا خدمات کاملاً کار میکند. این به برندها در معرض دید عالی قرار میدهد و همچنین میتواند ترافیک بیشتری را به یک وبسایت خاص هدایت کند.
با راهنمایی صحیح، اینفلوئنسرهای یوتیوب میتوانند تبلیغات بسیار مؤثری از جمله یک کد تبلیغاتی یا یک لینک منحصربهفرد ایجاد کنند که به سایت برند منتهی میشود و مخاطبان کانال را به خرید سوق میدهد.
تبلیغات
بسیاری از استراتژیهای کسب درآمد از یوتیوب شامل تبلیغ محصولات یا خدمات شما یا دیگران است. از طرف دیگر، موارد غیر قابل رد شدن حداکثر 20 ثانیه طول میکشد و کاربر باید آنها را به طور کامل تماشا کند: این موارد شامل تبلیغات بامپر است که حداکثر مدتزمان آنها 6 ثانیه است. تبلیغات همپوشانی، فقط برای دسکتاپ در دسترس هستند، بنرهایی در قالب تصویر یا متن هستند که در پایین ویدئو پست شدهاند.
علاوه بر اینها،
بهاصطلاح تبلیغات میان فیلم نیز وجود دارد، یعنی در داخل ویدئو نیز قرار میگیرد ؛ به طور خودکار آنها را بر اساس مکثهای طبیعی ویدئو قرار میدهد و سعی میکند کاربران را آزار ندهد. همچنین میتوانید ورود دستی را انتخاب کنید، اما سعی کنید از همان منطق پیروی کنید، زیرا یک وقفه تبلیغاتی در طول مکثهای غیرطبیعی (برای مثال در وسط سخنرانی) به تجربه کاربر آسیب میزند.
برای تنظیم تبلیغات میانروی:
وارد استودیو یوتیوب شوید، گزینه ویدئو و در نهایت مورد کسب درآمد را انتخاب کنید. تحت عنوان Position of the video ads ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کادر مربوط به گزینه در طول ویدئو (mid-roll) را علامت بزنید تا به Google اجازه دهید مستقل عمل کند. از طرف دیگر، اگر میخواهید تصمیم بگیرید که این تبلیغات را در کجا قرار دهید، مورد MANAGE MID-ROLLS را انتخاب کنید، سپس روی گزینه + ADVERTISING BREAK کلیک کنید و مشخص کنید که چه زمانی میخواهید آگهی شروع شود. در نهایت روی دکمههای Continue و Save کلیک کنید . نمای کلی انواع تبلیغات و اطلاعات بیشتر در مورد آنها را نیز میتوانید در راهنمای رسمی گوگل بیابید.
یوتیوب چگونه به شما پول میدهد؟
علاوه بر نکاتی که در ابتدا به آن اشاره کردیم؛ مواردی نیز وجود دارد که باید رعایت کنید.
نکته مهم این است که حتماً سرویس گوگل ادسنس هم داشته باشید. شما باید در آن عضو شده باشید. چراکه درآمد شما از طریق گوگل ادسنس پرداخت میشود که عضویت در این سیستم هم راحت است.
نکته دیگری که باید در این جا بهدقت کنید این است که حتماً مشخصات حساب بانکیتان با مشخصات حسابتان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیلی که استفاده کردهاید. منظور در واقع همان مشخصات پارتنر شما در خارج از کشور است. همه چیز باید واقعی و طبیعی باشد. بهنحویکه گویا پارتنر شما دارد از یوتیوب کسب درآمد میکند. پس باید مشخصاتش همهجا یکی باشد.
نظرات
0 دیدگاه