بازاریابی انسان به انسان یا H 2 H چیست؟

دلارام کشاورز

امروزه کسب‌وکارها اغلب به مشتریان از نظر بخش خود فکر می‌کنند، آیا آنها B2B هستند یا B2C؟ اما اگر بخواهیم تعاملاتی ایجاد کنیم که منجر به نتایج شود، آیا واقعاً این راه روبه‌جلو است؟ بازاریابی انسان به انسان (H2H) بهترین راه برای برجسته شدن در بازار رقابتی امروزی است.

بازاریابی مدرن گاهی اوقات می‌تواند مانند یک تضاد بزرگ احساس شود. مردم خواهان آخرین فناوری و تجربیاتی هستند که اتوماسیون بازاریابی می‌تواند ایجاد کند، اما آنها همچنین خواهان شخصی‌سازی و تعامل انسانی هستند. چگونه قرار است این هر دو خواسته را برآورده کنید؟

برای ایجاد روابط قوی با مخاطبان خود، مهم است که به‌خاطر داشته باشید که مخاطب شما اول انسان است و بعد مشتری. مردم می‌خواهند با مردم تعامل داشته باشند. مردم با افراد واقعی درگیر خواهند شد. به‌خصوص زمانی که در بخش B2B فعالیت می‌کنید، هرگز فراموش نکنید که شرکت‌ها از انسان تشکیل شده‌اند. بله، شما می‌خواهید نیاز تجاری را برآورده کنید، اما فرآیند خریدوفروش انسانی است.

بازاریابی انسان به انسان

بازاریابی انسان به انسان چیست؟

بازاریابی انسان به انسان (H2H) یک رویکرد انسان‌محور در بازاریابی است. این مدلی است که بازاریابی مسئولانه بر آن استوار است.این در مورد برآوردن نیازهای مشتری و درعین‌حال نشان‌دادن اینکه شما انسان و قابل‌اعتماد هستید است. روابط بین مشاغل، مشتریان و مشتریان بالقوه باید بر اساس اعتماد و احترام بلندمدت باشد.

چرا بازاریابی انسان به انسان مهم است؟

مزیت این تاکتیک بازاریابی واضح است؛ تضمین می‌کند که استراتژی بازاریابی شما بهترین نتایج ممکن را ارائه می‌دهد.این ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و نیازی به سرمایه‌گذاری ندارد. چگونه؟ زیرا به‌سادگی نیاز است که یک انسان با دیگری ارتباط برقرار کند. ازآنجایی‌که تیمی از آنها در پشت بازاریابی شما کار می‌کنند، باید به‌اندازه کافی آسان باشد.

وقتی روی ایجاد ارتباط انسان به انسان با مخاطبان خود تمرکز می‌کنید، وقتی اشتباه می‌کنید، آنها بسیار بخشنده‌تر می‌شوند. آزمایش زمانی مجاز و تشویق می‌شود که منفعت مشخصی برای آنها وجود داشته باشد. با انسانی کردن بازاریابی خود، می‌توانید روابط قوی‌تری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید و تأثیر بیشتری بر تصمیم آنها برای خرید داشته باشید.

چرا بازاریابی انسان به انسان برای یک استراتژی تجاری موفق مهم است؟

انسانی کردن سرویس برای اطمینان از اینکه سایر استراتژی‌های بازاریابی، دیجیتال یا آفلاین، دقیق هستند و بهترین نتیجه ممکن را ارائه می‌دهند، مهم است. اجرای این تاکتیک بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد – فقط نیاز است که یک انسان با انسان دیگر ارتباط برقرار کند. دراین‌رابطه اشتباه و امتحان جایز است. هر انسانی می‌داند که تنها راه رسیدن به نتایج موفق، تلاش و اشتباه کردن است. به‌این‌ترتیب، H2H این عمل را قابل‌تحمل می‌کند زیرا برخاسته از عقل سلیم است. ین رویکرد برای ایجاد تعامل بین مشتریان بالقوه و یک برند مهم است. از طریق انسانی کردن کسب‌وکار، همدلی شکاف‌هایی پیدا می‌کند تا شرکت بتواند به‌اندازه کافی به شخصیت‌های خریدار خود نزدیک شود تا بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها تأثیر بگذارد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی انسان به انسان اتخاذ کنیم؟

1. لحن صدا

نحوه صحبت شما با مخاطبان ضروری است. این نحوه ارتباط شما با انسانیت برندتان است. برای برقراری ارتباط مؤثر استراتژی H2H خود باید:

  • واقعی باشید: اصالت عبارت است از گفتن آنچه که خواننده باید بشنود، نه آنچه می‌خواهد بشنود.
  • همدل باشید: به مخاطبان خود اجازه دهید بدانند که آنها را درک می‌کنید که جای آنها بوده‌اید.
  • شخصی باشید: مشتری خود را بشناسید، نام، دوست داشتن و دوست نداشتن آنها را بدانید. این‌همه راه طولانی را انجام می‌دهد.

2. ارتباطات خود را ساده کنید

شلوغی، رسمی بودن و استفاده بیش از حد پیچیده از اصطلاحات تخصصی می‌تواند مانعی بین شما و مخاطبانتان باشد. با ساده کردن زبان خود و صحبت‌کردن با مخاطبان به‌عنوان یکسان، ارتباط برقرار کنید.

3. صادق و شفاف باشید

بازبودن و صادق بودن تنها راهی است که می‌توانید روابط محکمی بر اساس اعتماد ایجاد کنید. شما باید با مخاطبان خود در مورد تصمیماتی که می‌گیرید صادق باشید. چرا داده‌های آنها را جمع‌آوری می‌کنید، قصد دارید با آن چه‌کار کنید؟ آیا از اتوماسیون یا هوش مصنوعی استفاده خواهید کرد؟ چرا باید به ماشین‌ها اجازه دهند رفتار آنها را ردیابی کنند و چه فایده‌ای برای آنها دارد؟

4. ترکیب شخصی‌سازی و اتوماسیون

از داده‌های خود عاقلانه استفاده کنید و فقط از داده‌هایی استفاده کنید که تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. تجربه‌های خودکار از طریق ایمیل، پیامک و چت زنده به طور قابل‌توجهی سفر آنها را بهبود می‌بخشد، اما شخصی‌سازی آن را فراموش‌نشدنی می‌کند.

5. خدمات به مشتریان را انسانی کنید

بدانید چه زمانی و چگونه مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. کانال‌های ارتباطی دوطرفه یک ضرورت است. آنها تنها راهی هستند که مردم می‌توانند با انسان‌های پشت برند شما ارتباط برقرار کنند. برنامه‌های چت، رسانه‌های اجتماعی و پیام‌رسانی آن‌ها را قادر می‌سازد تا صحبت کنند و مستقیماً توسط افراد واقعی پشت برند شما شنیده شوند.

6. در شبکه‌های اجتماعی شرکت کنید

رسانه‌های اجتماعی برای تعامل انسان با انسان طراحی شده‌اند. گفتگوهای معمولی و دوستانه به سؤالات پاسخ دهید، به نظرات پاسخ دهید، محتوای سبک و معنادار پست کنید، محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید، پخش زنده شوید. همه اینها راه‌های عالی برای شناخت مخاطبان و تعامل مستقیم با آنها هستند.

آیا H2H می‌تواند بر استراتژی‌های ارتباطی B2B یا B2C غلبه کند؟

روش H2H می‌تواند از استراتژی‌های B2B و B2C بهتر عمل کند زیرا دامنه آن گسترده‌تر است و نتایج سریع‌تر ظاهر می‌شوند. ازآنجایی‌که روابط تجاری نزدیک‌تری ایجاد می‌کند، تصمیم‌گیری می‌تواند سریع‌تر از سایر استراتژی‌ها اتخاذ شود. اکید بر این نکته ضروری است که در این رویکرد کیفیت ارتباط بسیار مهم‌تر از فرکانس آن است.

به‌جای ارسال چندین ایمیل، گذاشتن پیام یا حتی دعوت از مشتریان بالقوه برای پرکردن فرم‌های تماس با متخصصان، نکته ضروری توجه به گفتگو است. چالش واقعی برای غلبه بر این است که به‌جای تلاش برای نشان‌دادن اینکه چرا مصرف‌کننده به محصول نیاز دارد، آن را معنادار کنید.

مزایای اتخاذ استراتژی H2H چیست؟

از مزایای استراتژی بازاریابی انسان به انسان (H2H) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرصتی برای منحصربه‌فرد بودن در بازار

امروزه مردم به ارتباط انسانی عادت ندارند، حتی اگر این همان چیزی باشد که آنها می‌خواهند. ارائه آن به آنها یکی از راه‌های ارائه یک تجربه استثنایی با شرکت است.

به‌دست‌آوردن مشتریان وفادار

مشتریانی که خدمات خوبی را ارائه می‌دهند، وقت خود را برای چانه‌زنی تلف نمی‌کنند. آنها مایل به پرداخت هزینه ارائه شده برای دریافت خدمات شخصی و باکیفیت هستند.علاوه بر این، مشتریان راضی به مروج برند تبدیل می‌شوند و این بهترین راه برای تبلیغ رایگان یک شرکت است.در نهایت، مردم از مردم خرید می‌کنند، و مهم نیست که انسان‌ها چقدر پیچیده باشند، همیشه راهی برای صحبت‌کردن به زبان آنها وجود خواهد داشت.

در این زمینه، شرکت‌ها مأموریت دارند تا چگونگی و مکان استفاده از این زبان را برای فروش بیشتر، تقویت برند خود و ایجاد ارزش برای بازار بررسی کنند.

ما این نکات بازاریابی انسان به انسان را در سطح عملی انجام می‌دهیم و از این استراتژی که مطمئنم تا سال‌های آینده یک‌روند موفق ادامه خواهد داشت حداکثر استفاده را می‌بریم!


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button