سایزبندی پست‌ها و استوری اینستاگرام به چه صورت است؟

عاطفه آقایی

اینستاگرام با قابلیت اشتراک گذاری عکس و ویدئو همچنان انقلابی در حوزه رسانه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند. پیاده سازی پست و استوری اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین بازدیدهای این پلتفرم است و با انتشار ویژگی‌های جدید همچنان بسیار محبوب است.
با استوری‌های اینستاگرام، می‌توانید دنبال کنندگان خود را در مورد کاری که در هر لحظه انجام می‌دهید به روز کنید. می‌توانید استوری‌های اینستاگرام را در قالب یک فیلم کوتاه یا یک عکس عمودی ارسال کنید که در 24 ساعت ناپدید می‌شود. شما می‌توانید پیگیری کنید که چه کسی استوری‌های اینستاگرام شما را مشاهده می‌کند.
در این میان اطلاع از سایزبندی پست‌ها و استوری اینستاگرام برای ارائه محتوای مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

سایزبندی پست‌ها و استوری اینستاگرام به چه صورت است؟

اندازه پست اینستاگرام

پست‌های اینستاگرام می‌توانند مربع، افقی یا عمودی باشند. همه تصاویر در فید به مربع بریده می‌شوند.

  • اندازه ایده‌آل برای پست‌های مربع 1080 پیکسل در 1080 پیکسل با نسبت تصویر 1: 1 است.
  • برای پست‌های افقی، از تصویری با رزولوشن 1080 در 566 پیکسل و نسبت تصویر 1.91: 1 استفاده کنید.
  • اندازه تصاویر عمودی باید 1080 پیکسل در 1350 پیکسل با نسبت تصویر 4: 5 باشد.

پیگیری الزامات اندازه هدر می‌تواند کمی طاقت‌فرسا باشد. نرم افزارهای مختلفی هستند که دارای قالب‌های حرفه‌ای طراحی شده هستند. طرحی را پیدا کنید که با حال و هوای صفحه اینستاگرام شما مطابقت داشته باشد و سپس آن را کاملاً ترکیب کنید. در صورت نیاز به تغییر اندازه تصویر، ابزار “تغییر اندازه” را انتخاب کنید، از بین آن‌ها، اندازه‌های از پیش ساخته شده اینستاگرام را انتخاب کرده و ببینید که این برنامه‌ها به طور خودکار طرح شما را دوباره فرمت می‌کند.

اندازه پست ویدئوی اینستاگرام

شما می‌توانید ویدئوهایی را که هم اندازه پست‌های تصویری موجود در بالا هستند بارگذاری کنید. که بین نسبت 1.91: 1 تا 4: 5 باشد.
اندازه ایده آل ویدئویی افقی نسبت تصویر 16: 9 است زیرا این فرمت است که تلفن هوشمند شما هنگام چرخاندن به طرف دیگر ضبط می‌کند، بنابراین هنگامی‌که ویدئوی شما در اندازه اصلی خود نگه داشته می‌شود، با طبیعی‌ترین حالت ظاهر می‌شود.
مطمئن شوید حجم فیلم‌های شما بیشتر از 4 گیگابایت نیست.
طول پست‌های ویدئویی می‌تواند تا 60 ثانیه باشد.

اندازه استوری‌های اینستاگرام

در حالی که تصاویر را می‌توان به صورت دستی برش داد و اندازه آن‌ها متناسب با یک استوری دراورید، اندازه توصیه شده به صورت تمام صفحه با محتوای 1080 پیکسل در 1920 پیکسل (نسبت تصویر 9:16) است.
این امر هم در مورد عکس‌ها و هم در فیلم‌ها صدق می‌کند.
تصاویر به مدت پنج ثانیه و فیلم‌ها با افزایش 15 ثانیه‌ای نمایش داده می‌شوند. می‌توانید یک ویدئو را به مدت یک دقیقه کامل ضبط کنید که به چهار قسمت 15 ثانیه‌ای تقسیم می‌شود، اما بعد از یک دقیقه، دوباره باید ضبط را شروع کنید.
استوری‌های اینستاگرام ابزاری باورنکردنی برای ارتباط با مخاطبان شما هستند. برای شروع مکالمه، استوری‌هایی را در صفحه خود یا صفحه برند خود ارسال کنید. برای ارتباط با جوامع جدید، استوری‌های خود را به عنوان یک تبلیغ پخش کنید. هشتگ‌ها، مکان‌ها، برچسب‌های کاربر یا کمپین‌های برچسب زنده را اضافه کنید تا استوری شما حتی برای بینندگان بیشتری ظاهر شود. با برخی نرم افزارها، می‌توانید تصاویر خیره کننده، تصاویر متحرک و فیلم‌هایی ایجاد کنید که همگی در استوری‌های شما به نمایش گذاشته شوند.

اندازه فیلم IGTV و Reels

ویدئوهای IGTV و Reels در صفحه شما به اشتراک گذاشته می‌شوند و می‌توانید آنها را در زبانه‌های مربوطه در شبکه خود پیدا کنید.
اینستاگرام ویدئوهایی را که تمام صفحه نمایش می‌دهند تشویق می‌کند، بنابراین ویدئویی را انتخاب کنید که اندازه 1080 پیکسل در 1920 پیکسل برای نسبت تصویر 9:16 دارد.
در حالی که این نسبت در ویدئوهای عمودی صدق می‌کند، فیلم‌های افقی نیز می‌توانند با همان ابعاد بارگذاری شوند. ویدئوها در ابتدا در حالت عادی ظاهر می‌شوند، اما وقتی دکمه بزرگ‌نمایی را فشار می‌دهید در حالی که گوشی هوشمند خود را در کنار صفحه نگه داشته‌اید کامل مشاهده می‌شوند.
در فید شما، این ویدئوها با نسبت تصویر 4: 5 نمایش داده می‌شوند.
در شبکه اینستاگرام شما، این فیلم‌ها با نسبت تصویر 1: 1 ظاهر می‌شوند. در برگه Reels، تصاویر کوچک به نسبت تصویر 9:16 نمایش داده می‌شود. برای IGTV، تصاویر کوچک زیر آن برگه به ​​صورت مربع 420 پیکسل در  654 پیکسل ظاهر می‌شوند.
برای عکس روی جلد IGTV خود، تصویری را انتخاب کنید که 420 پیکسل در 654 پیکسل با نسبت تصویر 1: 1.55 باشد و مطمئن شوید که همه اطلاعات مهم را در مرکز عکس جلد نگه دارید تا هنگام بریده شدن در فیدهای مختلف همچنان باقی بماند و دیده شود.
عکس جلد IGTV یا Reel خود را با نرم‌افزارهای مرتبط ایجاد کنید. یک عکس ثابت از ویدئو انتخاب کنید، گرافیک را روی آن اعمال کنید، یا الگویی را پیدا کنید که با موضوع ویدئوی شما مطابقت داشته باشد و آن را به صورت کامل سفارشی کنید.


برچسب ها:

    نظرات


    0 دیدگاه
    instagram logo call button