انواع لینکها و تاثیر آن بر روی سئو سایت
لینکها بخش بسیار مهمی در بازاریابی دیجیتال هستند.لینک باکیفیت میتواند تأثیر به سزایی روی سایت شما و افزایش نرخ بازدید داشته باشد. یک لینک خوب باید بتواند ترافیک بیشتر، رتبهبندی بهتر، افزایش تبادل لینک و برندسازی را امکانپذیر کند. گوگل بررسی صفحات وب را از لینکها شروع میکند، بنابراین بهتر است لینکهای معتبر در گوگل و هر موتور جستجوی دیگری را بدانید. در ادامه انواع لینکها و مزایای آنها برای سئو را عنوان میکنیم.
انواع لینکها
درکل انواع لینکها به لحاظ ساختاری به دودسته لینک داخلی و خارجی تقسیم بندی میشوند.
لینکهای داخلی:
لینک داخلی برای رباتهای موتور جستجوگر بسیار مهم هستند و همینطور به بازدیدکنندگان سایت نیز کمک میکند بین صفحات سایت بهراحتی حرکت کنند و دسترسی داشته باشند.
لینکهای خارجی:
لینکهای خارجی یا بک لینکها،لینکهایی هستند که از دیگر سایتها امکان ورد به سایت شمارا فراهم میکنند .از طرفی لینک خارجی یکی از مهمترین فاکتورهای سئو است و در افزایش رتبهبندی سایت نقش به سزایی ایفا میکند. چون لینک خارجی نشاندهنده محبوبیت یک سایت برای سایتهاست. خود بک لینکها نیز به دودسته unfollow و dofollow تقسیم میشوند.
بک لینک follow یا dofollow:
به بک لینکهایی گفته میشود که موتور جستجوگر در هنگام برخورد با آنها لینک را دنبال میکند.در واقع لینک فالو با استفاده از لینک فالو بیان میکنید که اشاره به کدام محتوا دارید.درصورتی که از بک لینک فالو استفاده کنید،گوگل میتواند از طریق لینک فالو وارد سایت شود و تمامی لینکهای سایت را بررسی کند.از دید متخصصان سئو بهتر است از تعداد کمی از اینگونه لینکها در سایت خود داشته باشید تا درجه و رتبه سایت افت نکند.
بک لینک nofollow:
برخلاف بک لینک دوفالو،بک لینک نوفالو اهمیت زیادی برای گوگل ندارد.در واقع زمانی که از نوفالو استفاده میکنید به ربات متوروجستجورگر میگویید که این لینک را دنبال نکند.به طور دقیق تر با اینکار بیان میکنید که ما این سایت را معرفی میکنیم اما تایید نه!ازطرفی بهتر است بدانید لینک دادن از سایتهای غیرمرتبط به همدیگر ممکن است باعث کاهش رتبه یک سایت در گوگل شود. پس درصورتیکه به یک سایت تحت عنوان منبع اعتماد ندارید و یا سایتی که لینک دادهاید از لحاظ محتوا با شما متفاوت است، بهتر است از بکلینک نو فالو استفاده کنید.
لینک UGC
UGC مخفف کلمات user generated content است که به معنای متحوای تولید شده توسط کاربر است.زمانی مه از این لینک استفاده میشود،درواقع صاحب سایت هیچ نقشی ندارد و این لینکها توسط کاربران ایجاد شده است.زمانی که کاربران در سایتها و وبلاگها کامنت میگذارند و در تالارگفتگو شرکت میکنند،این لینک را ایجاد میکنند.
لینک Sponsored
لینک Sponsored یا همان لینکهای اسپانسر یا حمایتشده همان لینکهای پولی است و یک روش طبقه بندی لینک است.این لینک به مواردی مربوط میشود که میخواهیم لینکی را با هدف تبلیغ یا حمایت مالی در سایت قرار دهیم.در واقع در موارد زیر میتوانیم از لینکsponsored استفاده کنیم:
- لینکی که به عنوان حمایت مالی قرار گرفته باشند.
- زمانی که میخواهیم لینک تبلیغاتی باشد
- وهر حالتی که شخصی بخواهد برای لینک در سایت شما پرداخت انجام دهد.شرایطی مانند مبادله کالا،خدمات وپول
نظرات
0 دیدگاه